måndag 7 september 2009

....

Jag vet att det var evigheter sen jag skrev nu, men jag har verkligen haft fullt upp och inte riktigt haft någon lust att skriva här. Jag vet att det är dåligt av mig, men jag ska försöka skärpa mig... igen.

Det har hänt massor sen jag skrev sist. Det har varit semester med älsklingen i Värmland, en underbar och avkopplande semester. Vi har till och med lyckats åka utomlands i sommar, hahaha en dagstur till Norge blev det.
Det var den bästa dagen på hela veckan och vi hade lite för mycket kläder på oss när vi åkte till Askim. Askim ligger lite drygt 5 mil från Oslo.
En mysig lite stad med ett enormt shoppingcenter. Vi lyckades faktiskt gå vilse några gånger :P Men vi hittade ut till slut!

Skolan har börjat nu och introduktionen av de nya eleverna är över. Den obligatoriska förkylningen har tagit över min kropp och jag har legat med dubbla täcken och tjocka strumpor de senaste två nätterna. Men det känns faktiskt som att det håller på att vända nu! På tiden eftersom att det är tenta den 17:e =)
Jag börjar känna att tenta stressen börjar infinna sig men jag har verkligen ingen ork eller lust att börja läsa. Ska väl försöka ta mig i kragen och läsa klar ett av häfterna idag iaf! =)

Jag har fått reda på min praktikplats nu med. Jag hamnar på Akutmottagningen i Alingsås, mitt förstahansval och jag är så otroligt lycklig över detta!

I lördags var jag och älsklingen ute och åt mat på en trevlig restaurang i Skövde, det var en sån där amerikansk restaurang och jag var ju bara tvungen att smaka på deras hamburgare för att jämföra med dem som jag och Karin åt i NY. Måste meddela Karin att TGI's Friday hamburgare var mycket godare! :D
Sen blev det bio, den nya beck-filmen.
En läcker och sliten Gunvald Larsson och sen även en Larsson som visade känslor. Det var en annorlunda upplevelse, men filmen var riktigt bra och klart värd ett biobesök!

För en stund sedan när jag var inne på facebook blev jag verkligen överlycklig! =) Min vän som var med om en klättringsolycka för 2,5månader sedan har för första gången skrivit själv på sin sida och detta har verkligen gjort min dag! Jag är så otroligt glad :D
Detta känns som en vändpunkt och det känns nu som att allt kommer att bli bra igen, klart att det tar tid, men nu känns det inte lika långt borta längre.
Längtar tills vi får komma och hälsa på dig min vän!

Nu är det dags att diska lite och sen sätta sig och läsa om äldre och läkemedel!

ha en bra dag, det ska iaf jag ha! :D
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar