lördag 19 september 2009

Ullared, Håkan och Parken..

Igår var en fullspäckad dag. Det var tidigt uppgång, redan strax efter sex, en snabb frulle och sen bar det av till Partille för att hämta Smurf nummer 1 - Lovisa, och sen Lindome där Smurf nummer 2 - Lotta bor. Sen blev det en färd ner till Ullared.
Jag upptäckte våran fartkontroll på vovlon, så det blev en riktigt skön färd, även för mitt gasben. Det kändes riktigt knasigt att kunna sitta och digga med båda benen, annars brukar bilfärden bli lite väl hackig när jag sitter och diggar med båda benen! :P

Vi fick en riktigt bra parkering på parkeringen och vi gick raka vägen in, ingen kö här inte!
Vi gick med raska steg till klädavdelningen med en gång, det är ju ändå den delen som tar längst tid. Jag hade ett mål med resan, att hitta minst ett par jeans. Jag hittade en massa snygga jeans, mest bagy-stil, och jag som hade ställt in mig på ett par tajta :( hihi. så himla typiskt mig asså!
Det fanns en hel del roliga och fina kläder.
Det var bara knasiga jeans där den här gången, det var inte ETT ENDA par som satt bra, de pösiga-jeansen satt tajt och var för korta i benen, trots att jag tog med långa ben, jag hade behövt EXTREMT långa ben. Det kan ju inte bara vara jag som har långa ben eller?!

För att kompensera mitt icke-jeans köpande hade jag hittat en ursnygg skinnjacka en halvtimme tidigare. Jag har alltid sagt att jag skulle vilja ha en skinnjacka, fast jag har tvekat för det har inte känts som att det är min stil. Där hängde iaf en URSNYGG och faktiskt billig jacka, att den satt som smort med gjorde det hela ännu bättre! =)
Så nu är jag en stolt ägare av en svart skinnjacka! :D Snacka om att det gjorde min dag! =)

En jeanskjol hittade jag med. Det är också ett sånt där klädesplagg som jag typ har drömt om att köpa ett bra tag. Jag tycker verkligen att det är skitsnyggt med leggins och en kort jeanskjol.
Så där gjorde jag ett bra kap med, 80 kronor tror jag till och med att den kostade, det hade ju nästan varit värt att köpa en till om den ändå hade funnits i fler nyanser, men det gjorde den inte :( men hallå man kan ju inte få allt!!!!

Jag hittade även lite basic-linnen, sådana långa och sen även två nya tjockis-tröjor, som inte är så tjocka, men som iaf är långärmade och stickade. De blir perfekta att ha under min skinnjacka! :P hihi ja jag är helt besatt av den nu. Kommer säkert sluta med att jag går med den mitt i vår extremt kalla svenska vinter :P hihi

Vi lämnade klädavdelningen med skavsår på fingrarna och såriga ben efter allt prövande :P VI testade säkert 30plagg var! Jag som var så nöjd med min klädsel när jag åkte till ullared, ångrade mig bittert i provhytten, en skjortklänning med många knappar var inte direkt optimalt när klänningen var tvungen att tas av för varje provning, men hallå man kan ju inte alltid vara smart, räcker ju med att jag är det annars! ;) hihi

Vi tog självklart en sväng förbi elektronikavdelningen med, det går ju inte att missa den.
Jag och Lotta som är så galet filmtokiga gick med en himla massa DVD:er i våra armar tills vi träffades och hjälpte varandra att sortera lite. Jag sorterade bort alla mina disney-filmer och gamla klassiker och köpte Sex and the City-boxen och filmen istället =) Det var verkligen ett kanon kap, riktigt bra pris och jag har faktiskt tänkt att köpa serien länge och väl nu, efter tjöt från både Karin och Lou. Så nu är jag en stolt innehavare av en rosa skolåda :D

Vi tog även en tur i skoaffärerna utanför och var på jakt efter höga stövlar, vi hittade skitsnygga, men det fanns ju självklart bara pygméstorlekar!!! GAH!!!!!
Vi lämnade Ullared utan nya stövlar, antar att de gamla får fungera ett tag till.

Vi hade lite brådis på vägen hem, Håkan var på Liseberg igår och vi hade planerat att gå dit. Jag släppte av Smurfarna på vägen hem och hemma blev det en snabbdusch, lite mode-visning för Mamsen och sen var det på med nya kjolen och skinnjackan och dra till stan.

Förfest med uppladdning till Håkan skedde hemma hos Kristoffers (Lovisas kille) kompis Erik. Det var riktigt snajsigt!
Vid halv åtta begav vi oss till Liseberg. Dessvärre var det fler än vi som hade tänk att komma i sista minut. Vi stod i kö i säkert 30 minuter innan vi fick komma in. Snacka om trångt och trängsel, nästan som tolvslaget i Paris vid Triumfbågen, bara nästan. :P

Det var drygt 20 000 som var och kollade på Håkan igår, vi fick iaf se honom från typ 500m håll, ljudet var dåligt så vi hörde honom knappt. Så jag och Smurfarna dumpade Håkan där på scenen och gick och åkte Balder istället. Riktigt roligt att åka den när det var så mörkt som det var. Läskigt var det också, kändes verkligen som att man skulle slå i huvudet och det var kolsvart i tunnlarna! :O

Sen blev det mellanfest hemma hos Erik igen. Lotta åkte hem för hon var helt slut och kände att hon hade spenderat alldeles för mycket pengar på en dag, och jag förstår henne. hihi
Erik spelade gitarr och sjöng. Vad är det som är så speciellt med en kille som spelar gitarr. Man blir ju bara såååå kväsvag! Det kan bara inte hjälpas. Sen en kille som kan sjunga med, det är ju ännu värre!!! :P hihi

Vid halv ett började vi röra på oss och var på väg in till stan. Jag hade bestämt mig för att åka hem för jag var så himla trött, men på vägen till spårvagnen piggnade jag till och bestämde mig för att följa med Smurfen ur och skaka rumpan!

Vi bestämde oss för att testa Parken, gamla Honey som är omgjort. Innan vi gick in kom värsta knasiga och påverkade killen fram till oss och började prata med oss. Hans startreplik var - Här står jag och äter en banan och dricker en shark. Snacka om ordinär inledningsreplik :P hahahaha ASG!!!
Han var allmänt snurrig och jag och Lovisa hade riktigt roligt! =)

Vi ställde oss sedan i kön och gick in. Två dansgolv fanns det. Den första låten som spelades var Rap das Armas, jag blir alltid så himla glad av den låten. Så vi hoppade ut på dansgolvet med en gång! =)
Sen var väl musiken lite sisådär under kvällen, det var lite Michael Jacksson-medley och Dirty Dancing-medley och lite andra låtar som man kände till, men överlag knasiga remixar.
Vi dansade ändå och hade jätteskoj. Det var ett antal killar som kom fram och dansade med oss, och de förstod verkligen inte att vi försökte dissa dem, jag gick till och med så långt att jag flyttade min ring till förlovningsfingret, bara för att få vara i fred, men det funkade ju verkligen inte!!!!

Kvart över tre tåget åkte jag hem och jag höll på att sova förbi min station. Jag var verkligen helt slut, det var en lång dag igår!
En kanon dag verkligen!

Idag känner jag mig totalt BAKIS, kan dock bero på sömnbrist, vaknade vid 10 och kunde inte somna om, så det var lika bra att gå upp. Jag och mamma löste nästan hela melodikrysset, det var nån enstaka fråga som vi hade problem med, vårt svar passade liksom inte in, måste ha varit nåt fel på krysset, för jag och mamma har ju alltid rätt!!!

Idag blir det gräsklippande, städande av mitt rum, kanske ett sex and the city avsnitt. Sen kommer Maie hit i kväll, mammas gamla arbetskamrat, som är min låtsas moster, hihi, det kallar jag henne iaf, hon vet nog inte ens om det :P hihi
Så det blir kyckling enchilladas idag och kanske lite singstar! :D

Nu är älsklingen i Gävle på anställningsintervju. Han har sökt jobb som ombudsman och han är en av tre som har blivit kallade på intervju. Spännande!
Jag håller tummarna för dig älskling! =)

Tyckte det passa bra med en bild på oss från i somras.


Jag ber om ursäkt för mitt skrivande idag. Min hjärna fungerar inte riktigt som den ska idag, så jag ber om ursäkt för det flummiga skrivandet! hihi men jag har uppdaterat iaf!
Dags att göra nåt vettigt! =)
Ha en bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar