fredag 25 september 2009

Ledig idag..

Det är så otroligt skönt att bara kunna göra morgonrutinerna i sin egen tid.
Vi har i och för sig haft en väldigt slapp vecka i skolan, men det är alltid skönt och vara ledig.
Igår var det en väldigt intressant föreläsning om lungsvikt, hur respirationen och gasutbytet påverkas av olika faktorer i både omgivningen och lungorna. Vi hade ju klart högskolans bäste föreläsare också, Lennart. Jäklar var han är bra och förklarar allt på ett sätt att vi förstår. Tråkigt var bara att det visade sig att det var vår sista föreläsning med honom under vår utbildning nu.
Det är verkligen en läskig känsla, och det gör att man blir ännu mer medveten om att vi är klara nu till sommaren. Det är nästan så man får separationsångest, men det är väl för att det är en förändring som man inte vet hur den kommer att arta sig. Jag tänker iaf inte ta ut något i förskott utan bara luta mig tillbaka och njuta av det sista året i skolan. Framtiden får vara framtiden. Det löser sig på något sätt!

På måndag börjar praktiken. Då blir det Alingsås akut i tre veckor. Jag tänkte göra en fuling med, tänkte gå upp till avdelning 5 och hälsa på alla goa människor som förgyllde min praktik där i våras. Undra om de kommer ihåg mig?! Usch det skulle göra riktigt ont i hjärtat om de hade glömt av mig. Nej inga sådana tankar nu, det går som det går.

Jag beställde lite kläder ifrån Ellos igår med. Riktigt roligt. Jag hittade några riktigt snygga plagg.

Idag blir det mys i Lerum med Karin, lite promenad runt omkring och sen lunch.
I eftermiddag ska jag och Papsen åka till min syster och hjälpa henne med att få hem en hylla som hon köpt.
Och sen ikväll blir det bara slappande. Jag ska nog försöka se på lite Sex and the City avsnitt med. Har inte riktigt kommit igång än! :P

I morgon blir det Svenska Mässan och Bokmässan. Det kommer dit många roliga och bra författare i morgon. Bland annat Mari Jungstedt och Mia Törnblom. Två författare som jag har fastnat totalt för. Deras böcker är så himla bra.
Mias böcker har hjälp mig med min självkänsla och självförtroende, hon har hjälpt mig att växa i mig själv och bli mer säker på vem jag är.
Jag tänkte försöka se till att få mina böcker signerade.

Jag blir gräsänka den här helgen, eller det är jag väl i och för sig alltid när jag är hemma, eftersom att jag och Linus inte bor ihop och inte ens i samma stad, men den här helgen blir jag ännu mer gräsänka. Han ska till Södertälje på kurs med SSU.
Så nu i helgen blir det quality-time med familj och vänner. Jag kanske hinner avverka en bio i helgen med. Undrar bara vilken jag ska välja. det finns en hel del filmer som går på bio nu som jag skulle vilja se. Jag får se vem jag kan få med mig! :P

Nu ska jag läsa lite i Mari Jungstedts femte bok, tänkte försöka hinna bli klar med den idag, men vi får se hur det går!

Ha en bra dag! =)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar