lördag 19 september 2009

Har haft en härlig slappe-dag..

Det har verkligen varit en härlig dag idag.
Jag klippte gräsmattan i förmiddags och sen städade jag mitt ena rum. det är det enda jag gjort idag. Jag har verkligen haft en slappe-dag idag. Det har varit välbehövt och det känns väldigt skönt att kunna ha en sån här dag utan att få dåligt samvete. Annars tycker jag att det blir så att man har så himla många måsten som man helt enkelt måste göra, och gör man dem inte så har man världens ångest sen!
Så brukar det vara under tenta-veckorna då man ibland tappar motivationen och blir lätt okoncentrerad under någon halvtimme eller timme.
Men nu är ju tentan gjord och det är fem veckor kvar tills nästa, jag tycker allt att jag är värd att ta en slappe-helg.

Mammas arbetskamrat kom hit förut idag, eller ja, hon är ju fortfarande kvar, men jag dissade dem för att kolla på film.
Det blev kyckling enchilladas förut och de blev riktigt goda idag med. Så kanon att Karin lärde mig att göra dem! =) Sen blev det god äppelkaka som mamma hade bakat. Riktigt mysigt var det!

Maie hade med sig en liten present till mig. Hon vet hur extremt galen i dödskallar jag är, så hon hade sett dödskalle-servetter i en affär på vägen hem till oss, som hon kände sig nästan tvungen att köpa! Hihihi :P
De tänker jag spara till ett speciellt tillfälle!

Jag kikade på Sex and the City-filmen för en stund sen. Har inte sett den sen innan NY-resan så det var riktigt kul att se den nu i efterhand när man har varit där och sett omgivningen så att säga. Vi åkte ju även på en guidad tur genom NY och fick se några av ställena där serien och filmen utspelar sig.
Filmen är riktigt bra, och jag har fått gråtit av mig idag med :P det var ett tag sen sist, så det var nog bara på tiden! =)
Det är dock lite typisk amerikansk film, att allt ska sluta lyckligt, likadant som alla sagor man hörde när man var liten - så levde de lyckliga i alla sina dagar......

I morgon blir det att åka in till GBG och gå på Fans Day i Frölundaborg. Ska bli kul att se hockeyspelarna i närbild så att säga! :P
Sen bär det av till Falköping igen! =)

Undra vad jag ska hitta på för nåt nu. Jag har lovat att köra hem mammas arbetskamrat, och det kan nog dröja innan dess! De kan tjöta på som bara den. Man kanske skulle kika på ett avsnitt från serien med?!

På tal om dödskallar, så börjar jag allt bli sugen att tatuera mig igen. Jag har ju alltid velat tatuera in en dödskalle på ankeln. det kanske börjar bli dags att boka in en tid hos tatueraren.

Nej nu blir det Sex and the City.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar