söndag 7 juni 2009

New York..

I morgon smäller det, om exakt 12timmar och 9 minuter bär det av emot flygplatsen. Läskigt.
Nu börjar resfebern att infinna sig och min mage verkligen bubblar av fjärilar. Eller en bättre liknelse, min mage känns som en skakad cola flaska. Det bara spritter i kroppen på mig.

Det ska bli riktigt underbart att komma iväg till USA. Det har varit ett drömresemål i flera år, och nu blir det äntligen av! Helt Sjukt!
Här sitter jag nu på golvet i mitt vardagsrum.
Ferarri och alla mina kläder ligger verkligen huller om buller i min soffa, så det får bli lite träsmak i arslet helt enkelt!

I fredags var det tenta som sagt, och helt sjukt var det för jag satt 3,5 timmar, jag gick inte förrän vid kl 13 och man får max sitta till 13:30. Vet inte vad det var som gjorde att jag var så himla långsam. Jag tror att det kanske kan bero på att jag satt och åt lite mackor, godis och försökte att slappna av. Jag skrev iaf en massa.

Sen i fredags kväll var det middag här hemma hos mig.
Det var lite skolavslutnings middag, tenta-fest, födelsedagskalas och bara en allmän trevlig afton med underbara människor.
Jag och Lovisa fick ju värsta idéen för någon månad sen, att vi skulle ha riktigt fin middag, så vi tjejer skulle få använda våra balklänningar igen, riktigt roligt var det och shit vad fina vi var allihopa.
Roligt att se älsklingen i kostym med! =)
Det blev förrätt, varmrätt och efterrätt, riktigt fin middag.
Till förrätt serverades det skagentoast - för mig som inte äter skaldjur - tsatzikitoast =)
Riktiga vackra konstverk gjorde jag med.
Sedan blev det färskpotatis och ugnsgrillad kyckling =) Smarrigt värre =)
Och till efterrätt underbara jordgubbar, glass och kladdkaka.

Sedan satt vi och hade det trevligt allihopa vid bordet, snackade en hel del och bara mös.
Sen blev det sällskapsspel - Taboo - ett riktigt roligt spel - Jag, Ralle och Lou vann - Vi är bara sååååå bäst! :P hihi

Jag tog inte heller så mycket bilder Lovisa =( Vet inte hur det kommer sig, jag som verkligen tänkte vara paparazzi. Vi får helt enkelt göra om det hela och ha middagen en gång till! =)
Vi kan göra det till en årlig tradition.

Igår var jag, Linus, Karin och Jonas på Allum och köpte de sista sakerna inför resan. Åksjuketabletter, som jag tänker ta i sömnsyfte, så jag kan sova hela flygresan igenom :) Öronproppar köpte vi med och såna där ögonmasker man har när man ska sova. Så nu är allt klart för en 8 timmars flygresa med sömn. =)
Det blev en ny bh och hörlurar med. Vi var inne i en skoaffär jag och karin med men hittade inte sådana skor som jag ville ha. Får helt enkelt köpa dem i NY!

Sen igår eftermiddag åkte vi hem till älsklingen och kollade på fotbollen, en sån fruktansvärt kass match, inte konstigt att jag höll på och somna i soffan. Kanske berodde på lite sömn och resfeber med, men mest tror jag det var den kassa matchen!

Idag har jag och Linus varit och fikat/ätit frukost med några av hans SSU-kompisar. Riktigt trevligt, som sist, och en bra sockerkick att starta dagen med =)
Sen bar det av hemåt för att försöka börja packa.
Det har verkligen hänt nåt med mig det sista året, förr hade jag helt klart packat klart en vecka innan jag skulle resa, men redan i december när vi åkte till Paris packade jag kvällen innan, i ren panik. Det verkar som att jag får göra så idag med! Kläderna är visserligen redan framplockade, men jag måste få mammas godkännande sen :P hihi
Ja jag är mammas lilla flicka, kommer stå här hemma och grina sen när hon åker och jobbar, skönt dock att hon inte är hemma i morgon bitti när vi ska åka, det hade varit väldigt jobbigt!
Det är iofs skönt att Linus inte är med i morgon heller, för då hade jag nog verkligen gråtit i morgon, och JA jag är en riktig LIPSILL, kan inte hjälpa det, men jag har jättelätt för att gråta.

Nej dags att pilla lite med packningen!
Skriver säkert mer här senare, om inte annat så lägger jag upp bilderna från i Fredags!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar