torsdag 4 juni 2009

Överrasking!!

När jag hämtade posten förut hade det kommit en avi till mig. Jag har alltså ett paket att hämta ut och jag kan för mitt liv inte komma på vad det kan vara för något! Vad jag vet har jag inte beställt något på länge.. Haha, det blir en överraskning i alla fall att se vad det är för något :)
Tänkte hämta ut det efter jag har fikat med Stina, som jag ska göra om en liten stund.

Just det, en sak till. Ni vet det där förpillrade tjänstgöringsintyget som jag har tjatat så mycket om? Jag trodde jag hade fått det rätta, men nejdå. Denna gång stämde datumen, men inte antalet timmar jag arbetat. Jag blir så himla trött!! Just timmarna är väldigt viktiga eftersom det krävs ett års arbetslivserfarenhet på minst halvtid för att komma in på utbildningen. Om jag hade skickat in intyget jag fick nyss, hade jag antagligen inte kommit in på mitt program, för antalet timmar tanten på kommunen har skivit att jag har jobbat, räcker inte. Som tur var hittade jag och Jonas ett tjänstgöringsintyg från september förra året som jag kan anväda istället. Även om det inte är dagsfärskt så räcker timmarna gott och väl och det täcker även tidsperioden 1 år med god marginal.
Hur dum får man vara egentligen? Ska det vara så svårt att skriva ett intyg?? Jag skulle vilja ta ett snack med den där tanten, men jag vet att det inte tjänar någonting till. Dessutom skulle jag nog inte skälla på henne även om jag fick tillfälle.. Det är liksom inte jag, helt enkelt. Kanske borde lägga till en bitch-sida även mot andra än mina närmsta vänner.. Eller vad säger du, Petra? ;)

2 kommentarer:

  1. Du borde bli mer som mig. Va bitchig mot folk om de förtjänar det :P

    SvaraRadera
  2. Ah, Karin. Jag känner med dig! Det där jäkla intyget behövs för psykologprogrammet ocksa och det blev inte rätt nagonstans, tog en halv evighet. Sen när jag väl fick in det tappades det bort pa "Antagningen" men efter fyra samtal och fyra löften om att det ska ordnas fran fyra personer varav tre glömde star det där. 1 ar och 23 dagar. Ah. Det blir ännu lite bättre när man kämpat för det. :)

    SvaraRadera