torsdag 4 juni 2009

På väg ur pluggbubblan

I morgon är det äntligen dags för tentan, äntligen, nu låter det som att jag längtar efter den, och det gör jag verkligen inte.
Men det ska bli så himla skönt att få den gjord, för efter den så ligger hela sommaren framför mina fötter.

New York på måndag, härligt midsommarfirande med underbar vänner, Norge-resa med mormor, familjens årliga Danmarkstur och självklart en hel del jobbande med. Man måste ju kunna finansiera sina intressen!

I tisdags fyllde jag år. Jag hade verkligen en toppendag, om man bortser från att det var tentaplugg. Jag gjorde ju iofs så gott jag kunde för att undvika det.
Började plocka fram kläder och saker som ska med till New York. Det är ju inte lätt att koncentrera sig när man har något man längtar efter.

För första gången i mitt liv fick jag blommor med bud. Jag blev riktigt överraskad när budet kom och knackade på.
Det var en helt underbar bukett blommor från min älskling, TACK älskling!
Jag har blivit distraherad som bara den under den här veckan. Det är klart mycket roligare och mysigare att sitta och titta på blommorna och filosofera sig bort.

Sen kom Karin förbi, en klar överraskning det med. Riktigt roligt, det anade jag verkligen inte. Vi kalasade på en chokladbit och lite bubbelvatten. Mysigt. hade inte träffat henne på över en vecka, och ni som känner oss, vet att det är nästan en evighet!

Det ska bli så skönt att åka utomlands på måndag, ska bli skönt att lägga skolan bakom sig och bara få lite avkoppling. Längtar verkligen.

I morgon blir det finfin middag med mina underbara vänner. Vi bestämde oss för över en månad sedan att ha en härlig middag som en start på sommaren. Vi ska vara riktigt uppklädda och ha våra balklänningar på oss. Det ska bli riktigt roligt.
Jag har faktiskt redan börjat duka lite och ordna, som sagt det är dumt att ha planer när man tentapluggar, man blir så himla lätt distraherad!

Dags att återgå lite till pluggandet, ville mest bara skriva lite och så!
Var ju ett tag sedan, Karin har allt klagat lite, och jag har faktiskt saknat att skriva av mig!
Bilder från födelsedagen och den senaste tiden får komma i morgon istället!


Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar