lördag 15 augusti 2009

Petra masar sig till datorn och försöker att blogga igen..

Jag vet att jag har varit riktigt usel på att uppdatera här på sistone. Det är praktiskt taget snart en månad sen jag skrev sist. Usch och fy på dig Petra.

Jag måste säga att jag tröttnade på bloggen ett tag, jobbet bidrog det med, jag var helt slut när jag kom hem från jobbet och orkade verkligen inte skriva.

Men nu gör vi ett nytt försök!

Igår var sista dagen på jobbet för den här sommaren, och sista sommaren någonsin faktiskt. Nästa sommar är jag ju färdigutbildad och hittar förhoppningsvis ett jobb i närheten!

Igår kväll var det tacopaj hos Lou och Ralle. Väldigt gott och trevligt.
Ralles kompis från högskolan hade kommit ner ifrån Borlänge (hoppas jag skriver rätt stad nu), trevlig pöjk med härlig dialekt!

Efter tacopajen och chips i alla dess sorter åkte Karin och Jonas hem, och vi andra begav oss mot Götaplatsen och Göteborgs Kulturkalas. Europe skulle ha en gratis-spelning och gratis är ju alltid gott.

Packade som laxar i en laxask stod vi och trängdes med andra och kunde knappt urskilja vem som var vem framme på scenen, inte för att jag kan nån annan än Joe Tempest! :P Tur att det fanns en stor skärm man kunde se på! ;)
Det var en riktigt bra konsert, dock känner iaf inte jag till så många av deras låtar, så jag tyckte att de mesta lät likadant.
En fin avslutning med Final Countdown och hela publiken var i extas!

Efter konserten blev det glassande i öltältet på Kungstorget och sedan begav jag mig hemåt!

Nu sitter jag här och väntar på att melodikrysset ska börja. Det är det sanna nöjet med lördagar ;) hihi
Det har verkligen blivit en tradition, som har pågått i säkert tre år. Fast idag får jag försöka lösa allt själv. Undra hur detta ska gå?!

Idag är det en spännande dag. Jag ska för första gången i mitt liv gå på ett bröllop. Det ska bli jätteroligt! =)
Jag får lägga upp lite bilder senare! =)
Jag hittade till och med nya skor. Jag hade så gott som gett upp efter jag hade kollat i alla skobutiker i Lerum, Falköping och Göteborg, men sen kom mamma med en idé, det var en skobutik i Lerum jag hade missat och självklart där hittade jag mina skor! =)
Det är egentligen inga speciella skor, lite finare ballerina skor bara. Skönt att man kan använda dem sen efter bröllopet med =)

Nu börjar krysset!
Ha det så bra!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar