fredag 10 juli 2009

Fredag..

Jag hörde precis den här chips-reklams låten på radion, den där om fredagsmys. Det är nästan att jag kan erkänna att den låten är bättre än kungsörnens kycklingsreklam.
Idag är det iaf fredag, vädret är kasst, det är pisseblött ute och jag ska arbeta kväll idag. Hur kul är det liksom?! Arbeta en fredag-kväll då man är ledig helgen?! :S Det är ju hur sjukt som helst.
Nej jag är inte bitter, jag har bara väldigt svårt att förstå denna knasiga tur.
Men när jag tänker efter finns det inte så mkt annat jag skulle göra idag, fast jag hade klart hellre arbetat dagen och bara kunnat ligga hemma och slappa i soffan med en godispåse. :P

Regnet det bara öste ner igår eftermiddag när jag skulle ut och promenera med en pensionär, hon hade rullator, så jag gick med paraflaxet över henne och gick själv och blev blöt. Snacka om att ställa upp för sina pensionärer! :P
Jag blev helt enkelt tvungen att cykla hem efter jobbet för att byta om innan jag åkte in till Gbg för att träffa Johanna.

Nåt smurto har plockat bort min skärm på bakdäcket, så jag hade ju en stor startrand på ryggen av min tröja och tröjan var såååå blöt att jag kunde vrida ur den när jag kom hem.
Den skyldige ska straffas! :P

Jag och Johanna käkade på Paprika och åt en väldigt god sallad. det är knasigt egentligen vad man kan blanda, tror jag hade både tonfisk, kyckling och keso, men gott blev det iaf =)

Måste bara skriva av mig den nedrans frustrationen jag kände igår när jag parkerade på Heden, duktig som jag är tog jag en annan väg till Heden och hittade faktiskt, jag var riktigt stolt när jag märkte att jag valt rätt väg. Jag och köra i Gbg det brukar inte annars gå vägen, men det gjorde det igår! =)

När jag väl hade parkerat och skulle hämta en p-biljett insåg jag att jag inte hade tillräckligt med mynt och apparaten accepterade inte mitt bankomatkort, utan bara tankkort funkade?! :O
Jag såg en pressbyrå bredvid och tänkte att de är nog snälla och kan växla min sedel, men tjejen som arbetade där var tyken och sa att det gjorde de minsann inte, så då köpte jag en chokladkaka, det var ytterst viktigt att jag köpte för mer än fem kronor, annars fick jag inte det! :O
Jag började prata med tjejen och undrade om de inte hade någon växlingsautomat där ute, och det hade de inte, och de hade flertalet gånger sagt detta tills parkeringsbolaget, men utan framgång.
Det är helt sjukt. Hur svårt kan det liksom vara att antingen göra så att alla betalkort fungerar i automaten eller, fixa fram en växlingsautomat?! :O
Jag fick iaf lite mer mynt och gick tillbaka till automaten och började trycka i mynten, mina mynt räckte fram till 21:54, och efter 22 är det gratis på heden, snacka om att det var EXTREMT tröttsamt. Jag blev bara såååå trött, sket i det hela, köpte biljetten och skyndade mig ner till nordstan där Johanna väntade.

Efter paprika gick vi till biopalatset och köpte biljetter till bion vi skulle se, det blev the proposal.
Det var riktigt grym filmen, en sån rolig film har jag inte sett på väldigt länge, det var nästan så att man började på träningsvärk i magen :P
Undra om man kan skratta sig till magrutor?!
Det hade lätt varit värt ett försök iaf!

I morgon var det tänkt att åka till havet, det känns ju inte riktigt lockande i det här vädret, eller vad säger du Lou?!
Det finns ju inte så mycket man kan hitta på som är skoj och som inte inkluderar att man blir pisseblöt av regnet!
Så vad ska man göra i morgon nu då?
Det får bli gåtan jag ska besvara idag! :P

Ha en bra dag i regnet!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar