tisdag 7 juli 2009

Hemma igen..

Nu är jag hemma igen efter två nätter hos älsklingen i Falköping.
Det blev inget badande igår, trots att det var uppehåll.
Vi åkte istället hem till Linus pappa och Gunvor och blev där bjudna på kaffe och smörgås.
Det var väldigt trevligt =)
Jag fick en försenad födelsedags present av dem, verkligen jättesnällt, och snacka om att jag blev förvånad.
Så mysiga de är som tänkte på lilla mig!

Efter fikat åkte vi till nästa ställe för att fika! ;)
Vi åkte hem till Linus kompis och hans tjej. Väldigt trevliga människor, som jag gärna vill lära känna bättre. De har en son med, han var helt urgullig! Det är när man ser andra i ens egna ålder med barn, som man själv kan känna att man längtar efter att skaffa barn.
Du behöver inte bli orolig älskling, här ska inte skaffas barn på några år! :P
Jag vill bli klar med skolan först, och sen försöka hinna arbeta något år innan man bildar familj.

Jag var hos tandläkaren i morse. Inga hål, men lite tandsten. Jag är verkligen helt säker på att det är mina astmasprayer som gör att jag lättare får tandsten. Jag har inget minne av att jag hade det när jag var mindre och jag använde inte tandtråd då heller! :P
Så nu har jag varit så förståndig och vart på apoteket och köpt tandtråd, en mini-tandborste för att komma åt bättre och fluor, att gurgla! Snacka om att mina tänder ska skötas exemplariskt från och med nu!

Tandhygienisten plockade fram nåt som hon kallade för ultraljudsgrejsimoj, så att hon på nåt enklare sätt skulle få bort tandstenen, hon sa inte vad det var för nåt utan bara startade makapären, och SHIT vad det gjorde ont, jag kände verkligen hur tårarna började komma, men inte slutade hon!!! Usch och fy!
Jag känner mig helt öm i munnen nu och det gör nästan lite ont när jag tuggar, men det positiva är väl att jag inte har nån tandsten kvar i munnen! ;)

Efteråt åkte jag och handlade, det var dumt!
Det är ALDRIG bra att åka och handla när man är hungrig!
Eftersom jag åkte hem ifrån Linus i morse, och tåget jag trodde skulle gå kvart i inte gick utan jag fick ta tåget kvart över 7 hann jag nätt och jämt hem innan jag skulle åka till tandläkaren och jag hann inte alls äta nåt.
Sen hos tandläkaren får man ju alltid det här bananlacket och då får man ju inte äta på en timme.

Jag handlade en himla massa saker för att kunna passa på och laga mat och frysa in som matlådor nu när jag ändå är ledig!
Min lasagne är precis uttagen ur ugnen och tjockpannkakan ska vara klar om en liten stund.
När jag kom hem i morse märkte jag att jag hade en mjölk som höll på att gå iväg av sig själv så att säga :P så då gjorde jag en dubbel pannkakssmet. En massa äckliga ägg hade vi med hemma, och då passade det utmärkt med pannkakor.

Jag stekte väl en fyra stycken innan jag tröttnade totalt och plockade fram en form och slängde in den i ugnen!
Man kan väl säga att jag tog extremt mycket vatten över huvudet när jag knasigt nog trodde att jag skulle orka steka pannkakor gjort på 12 dl mjölk!

Om en stund ska jag åka in till stan för att träffa min syster! Det ska bli mysigt, vi har inte setts på ett bra tag, så det är allt på tiden!
Jag funderar på om jag ska vara väldigt lat och ta bilen in eller om Petra ska fortsätta vara hurtig och cykla ner till tåget?!
Så länge det inte regnar så fungerar det ju bra att cykla!
Får se hur jag känner sen!

Nej dags att fixa pannkakorna!
Ha det så bra!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar