onsdag 8 juli 2009

Systrarna Nilsson/Elfström gör GBG

Gårdagens eftermiddag spenderade jag med min kära lilla/storasyster, jag har nämligen två, men Tessan är den yngre av dem så då blir hon min lilla/stoasyster!

Vi började våran dejt på apoteket, Tessan hade hört om nåt nytt bra preparat som man går ner i vikt av. Nåt medel som enligt henne skulle göra att man får diarré om man äter för mycket fett, intressant vetande, jag vet! ;) Men det verkar vara ett seriöst preparat, så vi får väl se om hon minskar något i vikt, inte för att hon behöver, tycker jag, men det tycker tydligen hon!

Sen gick vi till Gina och kollade på deras rea, det var ju någon *host* *host* som inte tillät mig att gå in på Ginas sommarrea i Skövde, inga namn nämnda! ;) men Tessan ville också gå dit, så det passade utmärkt. Dock fanns det inget av intresse där, vet inte om min shoppinglust har avtagit efter NY, det blev ju en hel del shoppande där liksom! Fast sen fanns det inget som jag kände att jag varken ville ha eller behövde.

Sen åkte jag och Tessan till Järntorget och till Martin-shopen, Tessan hade aldrig varit där, och snacka om att jag blev chockad?! :P
Min syster som alltid har varit så öppen och frispråkig när det gäller sex ;) hihi
Det är typ hennes öppningsfraser när man träffas, har du träffat nån snygg kille, har du kysst nån, hade ni sex, och så vidare! :P
Fast hon har allt lugnat ner sig nu på sistone, lite tråkigt tycker jag. Dags att plocka fram den gamla Tessan igen hörru! ;)

Efter Martin-shopen och lite fyndande köpte vi varsin smoothie och PROMENERADE tillbaka till nordstan, för att sen åka hem till hennes nya lägenhet!
Hennes lägenhet var jättefin, läskigt lik den förrförra hon hade på Hisingen. Det var verkligen samma planlösning!!!!
Hon hade hunnit fått det riktigt mysigt och hemtrevligt!
Jag längtar tills jag kan flytta hemifrån, jag tänkte på det för en liten stund sen. Om ett år kommer jag förmodligen att ha flyttat hemifrån. Så fort jag lyckas få ett jobb nästa sommar när jag är klar så går flyttlasset, måste väl iofs hitta en lägenhet med ;) det skulle ju underlätta det hela!

Jag och Tessan pratade även om det igår, om den på något sätt separationsångesten jag känner när jag funderar på den dagen jag kommer att flytta hemifrån. Jag kan faktiskt redan nu tycka att det känns jobbigt. Jag har bott i samma hus i hela mitt liv. Jag trivs väldigt bra här, både med huset, området och självklart med min familj.
Det känns knasigt att man om drygt ett år ska bo utan mamma, pappa och Robin. Att man ska klara sig själv!
Tänk bortskämda lilla Petra, ska både, tvätta, städa och laga mat alldeles själv?! Hur ska det gå?!

Tessan gjorde något GALET igår, hon fick helt plötsligt för sig att trycka igenom sin piercing i naveln igen?! Hon har nog inte haft nåt smycke i på ett år eller något liknande. men hon köpte ett nytt fint smycke på
Martin-shopen och hemma i lägenheten började operation Piercing :P
Tessan började pilla med smycket mot det tidigare hålet och jag hojtade till. Du måste tvätta händerna ordentligt och sen sprita både smycket och huden. skadad efter mikrobiologin ;)
Sagt och gjort så tryckte hon igenom smycket igen och sen lade hon sig på soffan och jag hällde i lite desinfektionsmedel i naveln för att tvätta rent, smycket badade i sprit och det såg väldigt roligt ut!

Sen efter en god middag, bestående av thaisoppa med nudlar, begav jag mig hemåt. Jag var faktiskt så duktig att jag cyklade till tåget igår.
Jag har blivit en riktig hurtbulle, eller så kan det kanske bero på att jag är snål och inte orkar åka och tanka bilen. Jag vet inte riktigt vilket som stämmer bäst just nu! :P

Jag gjorde en liten gotteskål bestående av melon och jordgubbar igår när jag satt framför tv:n, kändes riktigt skönt att äta nyttigt godis så att säga! =)

Idag har jag jobbat hela dagen, haft väldigt trevliga vårdtagare och sen efter jobbet var jag och Lou och badade i Aspen. Det blåste som bara den och det kändes som att vi skulle blåsa i vattnet, man kände sig full när man gick fram och tillbaka på bryggan! :P hihi
Det var riktigt skönt och svalkande i vattnet iaf, jätteskönt att bada efter en arbetsdag!

Idag blev det potatis och köttfärsgryta, den jag åt hos Smurfen för en vecka sedan.
Det blev riktigt gott och det blev till och med fyra stycken matlådor, så nu behöver jag inte laga mycket mat resten av sommaren typ :P hihi

Nu ska jag strax lägga mig i soffan och bara slappa!
Känns skönt att bara kunna ta det lugnt efter jobbet, under skolåret kan man ju inte riktigt slappna av helt och hållet, det är ju nästan alltid så att man borde sitta och plugga istället för att umgås med nära och kära eller titta på tv.
Nu kan man göra allt det där man gjorde fast man inte skulle! :P
hihi!

I morgon ska jag träffa Johanna, en klasskamrat som bytte från Högskolan i Borås till Göteborgs Universitet. Vi har lyckats hålla kontakten sen hon slutade, vi har väl kanske inte varit så duktiga, men vi har allt setts några gånget!
Det ska bli väldigt roligt att se henne igen, det var ett tag sen nu!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kramar


Thaisoppa med nudlar

Viktigt att läsa instruktionerna först...

nu ska här knipas..... :p

Navelsmycke dränkt i bakteriedödande vätska..

Stör ej.. Piercing av navel pågår..

1 kommentar:

  1. Ja ,jag kommer ihåg när jag var i er ålder.Det är inte lätt..
    ASG!!


    Haha!
    Kram LInda

    SvaraRadera