onsdag 1 juli 2009

Sovmorgon..

Det är så otroligt skönt att ha sovmorgon när man har jobbat kväll dagen innan.
Det gick jättebra på jobbet igårkväll och det var riktigt roligt faktiskt!
9 besök hade jag och det var väl lite småstressigt fram till klockan blev 7, en massa tanter som skulle ha kvällsmediciner och få prata av sig lite. Men det är roligt att träffa dem igen, och vad som är extra roligt är att man märker på dem att de faktiskt har saknat mig!

Jag träffade på Lou igår när jag kom till jobbet, hon jobbar ju på samma ställe, fast tillhör en annan områdesgrupp. Vi bestämde att vi skulle åka och ta ett kvällsdopp efter mitt arbetspass.
Hon, Jonas och Josefin kom och hämtade upp mig här hemma och vi åkte iväg i Heads bil till Stamsjön. Det var en biltur som kändes i magen.
Jag tror att det var värsta sportbilen med turbo och allt, för det kändes stundtals som att man åkte berg och dalbana! Så jag och Louise sa att vi kan skippa Liseberg iår, det räcker med att åka i Heads bil! =)

Det var riktigt härligt i vattnet, riktigt sådär härligt ljummet, nästan fesljummet om man säger så! Men det var riktigt svalkande och skönt efter en kvälls arbete ute i värmen.
Det var ju nästan till slut varmare inne i pensionärernas lägenheter än vad det var ute! :P

Idag blir det jobb igen, ytterligare ett kvällspass står på schemat! men det är faktiskt rätt så snajsigt att jobba kväll, det är inte riktigt lika varmt som det är på dagen och sen är det inga städ, tvättar eller promenader, utan det är bara det sociala och mediciner och mat och sånt.

Jag ska allt ta cykeln till jobbet idag med, för det var riktigt härligt att cykla igår, det fläktade härligt när jag swichade ner för backarna här, men när man stannade, då liksom kom värmen i kapp en och svetten bara rann, jättefräscht jag vet! :P

Nej nu är det dags och fixa lite här hemma, för er som undrar så har Karin inte hoppat av här, hon är bara VÄLDIGT dålig på att uppdatera och blogga! ;)

Ha en bra dag i solskenet!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar