måndag 6 juli 2009

Regnet det bara öser ner...

Nu är en veckas arbete avklarat, och jag överlevde min monster vecka!
Jobba sex av sju dagar är inte riktigt det roligaste som finns, men man får väl försöka vara positiv och tänka på pengarna som kommer om en månad! =)

Det har faktiskt varit riktigt roligt att arbeta den här veckan, jag kan ärligt säga att jag har saknat vissa av "min" pensionärer.

Det har varit en varm vecka att arbeta i och det har tagit hårt både på mig och pensionärerna. Jag har varit den elaka tanten som prackar på dem massa vatten, den som hela tiden fyller på vattenglasen och tjötar om mat. Tur att somliga av mina damer är lite glömska av sig, så de inte tar aldelles för illa vid sig av mitt tjötande!

Igår blev jag bjuden på lunch hemma hos en av våra vårdtagare, hon är 100år och har så gott som inga skavanker. Fatta att leva i 100år och klara sig så gott som själv. Det är verkligen beundransvärt!
Vi hade en väldigt trevlig lunch med mycket prat och skratt!

Det fantastiska vädret den här veckan har gett mycket badande. Jag, Louise, RALLE och josefin har varit och utforskat både Stamsjön och Aspen.
Nästa utflykt bär av till havet nästa helg! Hoppas bara att det fina vädret har hittat tillbaka då, annars får vi hitta på nåt annat skojigt!

Snacka om att det är skillnad på vädret idag och igår. Regnet det bara öser ner här i Falköping och det känns riktigt skönt!
Jag trodde jag skulle tycka det var fruktansvärt när skitvädret kom tillbaka så att säga, men det känns bara bra. Det blir sån härlig och frisk luft ute!
Det är väldigt mysigt att bara sitta i soffan och titta ut genom fönstret och höra hur det smattrar på taken. Passande så sitter jag även här med en varm kopp te, det gör det ännu mera mysigt! =)

Igår var vi hemma hos Linus mamma och Börje och åt mat. Det är alltid lika trevligt att träffa dem!
Det blev rotfrukts gratäng och grillade korvar. Börje grillade korv trots att vädret inte var det bästa!
Det var nog första gången jag har ätit något med rotfrukter, förutom potatis då, men det räknar jag inte till rotfrukter :P Det var riktigt gott faktiskt, jag blev riktigt förvånad. Det är defenitift något som jag vill äta igen, hoppas bara inte min pappa läser detta nu, för då kommer det garanterat att bli rotmos inom en snar framtid!

Jag är riktigt stolt att jag har lärt mig att äta något nytt!

Igår kväll blev det film och mys i soffan!
Det blev Notting Hill, en riktig klassiker, innan vi startade filmen var jag helt övertygad om att jag aldrig har lyckats se hela filmen på en och samma gång, men det vet jag nu att jag hade gjort tidigare!
En mysig avslutning på en bra dag! =)

Klockan hann nog bli närmare tolv innan vi stupade i säng, stackars Linus som skulle upp tidigt och jobba i morse, jag är ju ledig idag, så jag passade allt på att ligga och sova några timmar till! =)

Jag har kommit på en negativ sak med regnet!!!!!
Nu kan inte vi åka och bada idag, som jag hade sett fram emot! :( Fast man kanske iofs kan bada trots att det regnar?! Får se hur pigg Linus är på den idén när han kommer hem! :P

Det finns inte så mycket nytt att säga om min kompis som ligger på sjukhus.
Det är konstaterat att han inte har några hjärnskador, men han är fortfarande nersövd och vi vet inte när man ska väcka honom. Värdena ser bra ut och han kämpar på!
Tänker på dig kompis!

Ha en bra dag!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar