torsdag 23 april 2009

Bondpermis.

Sitter här i datasalen i skolan och har tagit bondpermis från lektionen. Det är en urtråkig föreläsare som bara läser av power pointen, och därmed tyckte jag och Lotta att vi lika väl kunde fördriva tiden på ett bättre sätt! =)

Ett sånt underbart väder det är ute idag, ska försöka övertyga Lotta om att vi ska sätta oss ute i det härliga vädret och sola lite.

Vi har haft föreläsning idag om hot och våld inom vården idag, och det var riktigt spännande faktiskt. Men nu börjar man ju nästan att bli lite orolig inför den kommande praktiken.
Vecka 19 går vi ut på psykiatri-praktik och jag ska vara på en psykiatriavdelning med patienter som har dubbeldiagnoser. Det ska bli väldigt spännande och jag längtar verkligen.

Jag satt och funderade på en sak på bussen i morse, som alltid.
Det är ganska komiskt att nu efter snart 2 år av pendlande, åkandes på samma buss flera dagar i veckan, med samma människor. men lik förbaskat så hälsar man knappt på varandra, man tittar på varandra med en blick som på något sätt betyder nåt "hej, jag ser dig" -liknande.

Den bussen jag åker med är en lite tidgare buss, för att slippa åka på fullknökade bussar, och sen på "min" buss så får jag faktiskt ett dubbelsäte för mig själ, och det är väldigt skönt så man kan sova. Jag har verkligen lärt mig det här med att sova på bussar, vi hinner knappt komma till Delsjömotet, tar ca 10min, innan lilla Petra ligger och sover som en liten bebis, och vaknar gör hon inte förrän vi stannar i Bollebygd. Rätt härligt faktiskt att kunna få sig en liten power nap så där innan skolan börjar!

Nej nu ska jag dra med mig Lotta ut i solskenet!
Ha det så bra!
Kram

1 kommentar:

  1. He he, power nap. Vi får väl gå ut i solen, men jag insesterar på en glass ;) oavsett om man ska vara nyttig

    SvaraRadera