torsdag 30 april 2009

Resa..

Satt på tåget i morse och drömde mig bort. Drömde mig bort till USA, det är inte lång tid kvar nu till resan.

Jag kom och tänka på alla möjliga platser som jag vill hinna se innan man bildar familj och skaffar hus. Jag kom fram till en himla massa plasters om jag vill besöka och en hel del saker jag vill göra med för den delen.

* New York - resan är redan bokad och betald!
* San Francisco
* Los Angeles
* Niagarafallen
* Brasilien
* Indien och Taj Mahal
* Transibiriska-järnvägen
* Moskva
* Japan
* Kina
* Thailand
* Australien
* Nya Zeeland
* Hawaii
* Kenya
* Egypten

Känns som att jag kommer behöva jobba en hel del för att få råd till dessa resor, men hade det inte varit härligt att stuckit väg i två/tre månader och backpackrat runt i Asien/Oceanien och sett alla dessa fantastiska platser. Jag var iväg och tågluffade sommaren -06. En vecka var vi iväg och det var verkligen en toppenresa.
Känns häftigt att man har sett stora delar av Europa och många facinerande platser.

* Ta dykarcertifikat
* Hoppa Bungy Jump
* Hoppa fallskärm
* Flyga Helikopter
* Ta mc-körkort
* Åka vattenskidor
* Flyga Luftballong
* Åka i en u-båt

Snacka om att jag satt och drömde mig bort i morse på tåget. Jag vet inte alls hur jag ska lyckas göra alla dessa saker. Men man måste ju alltid få ha önskedrömmar och saker att drömma bort sig till ibland, när vardagen blir för mörk.

Nån som vill åka med om nåt år, bara ta en ryggsäck och sticka iväg?! :P

Nu ska jag lägga mig i solen och glassa!
Ha en bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar