måndag 27 april 2009

Dags att börja träna igen...kanske

Nu är det bara två skoldagar kvar tills det är psykiatri-praktik och jag är verkligen laddad inför den.
Det ska bli så otroligt spännande att komma ut till den psykiatriska vården och se hur det är där. Jag har ju inte särskilt mycket vårderfarenhet sedan tidigare utan ser allt med oerfarna ögon. I vilket fall som helst så längtar jag till tisdag nästa vecka!

I morgon blir det barn och ungdomspsykiatri hela långa dagen, får se hur spännande det kan bli, har en känsla av att man kommer tycka att det är jobbigare på nåt sätt, eftersom att det gäller barn.

Lånade ut några av mina gamla tentor idag till mina gamla nysar, (de elever som jag har tagit hand om under deras introduktioner), det var roligt att se dem igen, och de hade köpt med sig tre chokladbitar som tack för hjälpen, då kan man ju inte annat än att tycka om dem.

Jag och Lotta satt och lattjade på lunchrasten och spelade lite spel på datorn och allmänt fördrev lite tid, helt otroligt egentligen att man kan bli så oerhört besatt av något spel som maffia wars. haha men det är beroendeframkallande, eller vad säger du Lotta?!

Jag är hemma tidigare från skolan än väntat idag, fick skjuts med en snäll klasskamrat som också bor i Lerum.

Jag har tänkt att försöka komma igång med träningen igen, det har legat lite på is nu när det har varit mycket i skolan och så. Sen har det inte varit så himla roligt på träningarna heller, när det bara är få personer där.
Jag tänkte härmed försöka bygga upp relationen till motionscykeln igen, vi var ju bästa kompisar en gång i tiden, kan se om vi kan hitta tillbaka till varandra nu en gång för alla. Ska försöka hålla mig lite inomhus nu när pollen verkligen har invaderat där ute.

Mitt ena öga har runnit hela dagen, så det är nog även dags att kontakta läkaren och få de där specialögondropparna igen. Det ska inte vara lätt här i världen, de ögondropparna som finns att köpa på apoteket kan jag inte ha på grund av att jag har linser, de ögondropparna innehåller koncerveringsmedel och färgar linserna gröna.
Jag har aldrig testat men det hade nästan varit kul att se, jag har alltid undrat hur jag ser ut med en annan ögonfärg. Kanske kan bli ett mission för nästa vecka eller nåt, då precis innan jag ska byta linser, för då gör det ju ingenting om de blir förstörda eller så!

Nu är det dags för lite mat, och sedan lite träning!
Ha det så bra så länge, så hörs vi senare!
Kram

2 kommentarer:

  1. he he, de e lite beroendeframkallande :)

    SvaraRadera
  2. TESTA DROPPARNA!! Du har ju redan ett speciellt förhållande till grönt:) Men då kanske jag måste döpa om dig till grönsmurfen... eller linssmurfen. ;)

    SvaraRadera