tisdag 28 april 2009

Lång, men lärorik dag i skolan..

Gick upp kvart i sex som alla andra dagar när jag ska till skolan. Pigg som alltid, eller inte! Shit jag har varit jättetrött de senaste mornarna, börjar undra om jag verkligen sover så bra om nätterna som jag vill intala mig själv.

Kände mig lite stel i benen i morse, efter gårdagens impuls-träning! Min kropp har vant sig vid att slappa och ta det lugnt, men det ska det bli ändring på i fortsättningen. Jag ska försöka cykla på träningscykeln 3 gånger i veckan iaf. Sen tänkte jag väl försöka börja cykla till tåget på mornarna. Det tar ju ändå bara 10 min till tåget, men så länge som jag är en sådan nedrans tidsoptimist om mornarna så får det bli bilen. Jag kanske ska börja ställa klockan lite tidigare, eller kanske skippa att sätta mig vid datorn på morgonen :P Nåt får jag iaf göra snart, för så härligt väder som det är nu, så finns det ju inga bortförklaringar som går hem!

Idag har det varit heldag i skolan och klasskamraterna som är på psykiatri UVA, var också med på föreläsningarna. Det har varit väldigt roligt att träffa både Lovisa och Maria idag, och prata lite strunt med dem! =)

Det blev köpemat idag till lunch, jag och Lovisa stack till pastabaren och köpte varsin portion. Jag tog den med salsa och vitlök, och jag tror nästan att min köttfärssås-tröttnad har börjat försvinna, för det var verkligen jättegott! =) Men det kanske ändå kan bero på att det var köpemat, så ingen köttfärssås och spagetti hemma på ett tag ändå! :P

Pollenallergin tillåter mig inte längre att ha linser, så nu har jag blivit en glasögonorm. Jag har varit och köpt några snören som jag fäster på bågarna som gör att glasögonen håller sig på plats, känner mig urfånig, men det funkar faktiskt väldigt bra =) Jag kommer ha sådana sjukt snygga märken på min näsa ikväll när jag går och lägger mig dock! Men det är faktiskt riktigt skönt att ha glasögon för en gångsskull, nu behöver jag inte oroa mig för att jag ska klia ur linserna eller smutsa ner dem!!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite i min psykiatribok!
Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar