lördag 25 april 2009

Picnic i Slottskogen..

Hejsan!
Blev inget inlägg igår kväll för jag och Linus kom hem så sent igår kväll
Det var kalas hos hans syster igår, jätteroligt. Linus syster berättade även att hon är gravid, trevlig överaskning.
Det är mysigt med barn och så, och det får en nästan att längta lite tills när man själv ska skaffa barn, men det får bli om några år när man är färdig med utbildningen och skaffat sig ett bra jobb och ett bra boende.

Vi kom inte hem förrän vid halv tolv igår kväll, riktigt läskigt att köra bil när det är så mörkt, speciellt när man möts med bilar som inte stänger av sina helljus, nedrans idioter asså!
Det blev inge festande med Lovisa, Lotta och de andra, vi var alldeles för trötta när vi kom hem så det fick bli sängen direkt. Vi får festa ihop en annan gång mina smurfar! =)

Idag stod picnic i slottskogen på menyn. Dubbeldejt med Karin och Jonas. Riktig mysig idé om jag får säga så, måste varit en smart person som kom på den ;)

Vi åkte till allum i morse innan picnicen, för älsklingen var i behov av lite nya kläder och skor. Riktigt mysigt var det att gå omkring där. Det fanns väldigt mycket fina saker faktiskt, hade varit roligt om man hade haft lite exttra pengar så man hade kunnat unna sig en klänning eller två :P inte för att det behövs, utan bara för att det är roligt med nya kläder!

Det är så roligt med Linus för han tycker om att titta i affärer, jag trodde inte att det fanns sådana killar. Jag tror allvarligt att om vi skulle ta en heldag på stan, med en massa tittandes i affärer, så skulle det vara jag som blir tröttast först och vill åka hem!
Fina inköp blev det iaf, tre par skor och lite fina tröjor, speciellt en, en vit med dödskallar på! =)

Vi handlade även lite godsaker på ica maxi, årets första jordgubbsaskar köpte vi, och vindruvor, och massa andra saker. Träffade en gammal gymnasiekompis där i kassan, roligt att träffa henne, det var ju ett bra tag sedan vi sågs.

Sen bar det av till Slottskogen med bil. Vi hittade faktiskt väldigt bra med en gång, jag var lite nervös innan för jag har bara kört till slottskogen en gång i bil och jag trodde att vi skulle hamna i korpolombolo :P hihi men det gjorde vi inte. Vi hittade faktiskt fram med en gång =) Parkeringen var dock fullproppad, det var inte bara vi som hade slottskogen i våra tankar en underbar dag som denna. Men vi var allt envetna och körde runt en stund och fick tillslut en parkeringsplats.

Vi letade upp en mysig plats i solen och la ut våra filtar och la oss ner och bara njöt av det underbara vädret. Karin och Jonas är inte direkt de som passar tider bäst. Tror de åkte hemifrån Jonas den tiden vi skulle träffas :P Sedan råkade de hamna i bilköer på grund av bilkollisioner och vägarbeten, sedan råkade de även ut för några surtjärringar och gubbar på parkeringen som påstod att de Jonas och Karin snodde deras parkeringsplats. Pratade med Karin samtidigt i telefon, SHIT jag har aldrig hört Jonas så arg, har nog egentligen aldrig hört honom arg, men han känns inte som typen som kan bli arg :P hihi men nu nästan kokade han!
En och en halv timme senare än bestämt kom Jonas och Karin promenerandes med hamburgarna, vi det är laget var vi verkligen vrålhungriga!

Det var en väldigt mysig dag i Slottskogen, underbart sällskap, god mat och ett FANTASTISKT väder. Kunde inte blivit mycket bättre faktiskt, en helt PERFEKT dag om jag får säga så, hoppas bara resten av mitt sällskap håller med mig! :P
Oj, det har redan hunnit bli kväll och vi har även hunnit grilla med mamma, pappa och Robin. =) Mycket trevligt.

Nu är det dags att vara lite social mot älsklingen! =)
Ha det så bra!
Kram



Picnicen i bilder

Karin och pojkarna

Våra otroligt duktiga grillmästare

Vad händer här?!

"Love is in the air"

Moi

Våra hamburgare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar