onsdag 22 april 2009

Då var det dags...

Jag brukar sitta och filosofera och tänka en hel del när jag åker tåg och buss, och i måndags var inget undantag.
Jag fick ett infall och ringde glatt till Karin och frågade om inte vi skulle starta en blogg ihop.
Vi är ju båda två vana bloggare sen tidigare, men har hamnat lite i en svacka.
Jag har nog inte bloggat på säkert två år, och en hel del har hänt sedan dess.
Så efter ett kort telefonsamtal bestämde vi oss och startade en blogg.
Det var ett tag sedan och vi känner att det kan bli roligt att ha en blogg tillsammans.
Jag och Karin har en hel del saker på gång och är ofta ute på olika äventyr.

Det svåra var bara igår att komma på ett bra namn. En första tanke var att det skulle vara något med betydelse, något som symboliserar våran vänskap. Det bästa ordet som beskriver oss är Soulmates, och det var redan taget. Så efter en lång funderare kom vi på att det helt enkelt får bli petrakarin. =) Det är ju beskrivande nog!

Under våra ca 18år vänskap, är inte säker på egentligen när vi blev vänner, men det var en vacker sommardag för massa år sedan. Det är lätt våra mödrars förtjänst att vi blev vänner, de började säkert snacka där på stranden och på den vägen är det!
Samma förskola har vi gått i med, men det var verkligen länge sedan!

När jag tänker tillbaka på allt vi har gjort under årens lopp kan man nästan tro att vi inte gjort annat än att rest ihop!

* Konfimationen ägde rum i Lerum 02

* Språkresa till Torquay, England 02

* Samhäll Internationell 03-06

* Fuerteventura 03

* Köpenhamn 04 + 06

* Strasbourg 04

* Gran Canaria 05

* Ungern 05

* Kreta 07

* Paris 08-09

* NEW YORK 09 - Längtar så!!!!

Jag och Karin är otroligt bra vänner, lika på många sätt, men vi har ändå våra olikheter och jag tror att det kan bli ett roligt koncept att läsa våra syner på olika saker.

Så vem är då jag?
Vid det här laget har ni nog iaf listat ut att det är jag som är Petra. Jag är 21år, 22 om 41dagar, hihi men vem räknar :P

Jag läser till sjuksköterska i Borås och har snart avklarat mitt andra år. Är färdig nästa sommar!!!! =)
För att slippa ta studielån passar jag på att bo kvar hemma hos mina päron, jag har ju ändå nästan allt jag behöver där. Jag har allt jag behöver i närheten av Lerum och Göteborg; vänner, familj och jobb. Det är bara pojkvännen som bor i annan kommun, men dit tar jag mig lätt med tåg och tur är det! =)

Detta får nog nästan räcka som första inlägg! Annars kommer jag inte ha något annat att skriva om!
Ha det så bra! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar