onsdag 22 april 2009

Världens Bästa Pannkakor

Hej och Hallå!!!
Nu har det gått massa timmar sen jag senast skrev här :P hihi en hel evighet sen.
Det är väldigt konstigt hur mycket en blogg finns med i ens tankar. Flera gånger under dagen idag har jag tänkt, åhh detta ska jag skriva i bloggen när jag kommer hem, får bara se nu hur mycket jag kommer ihåg!

Jag var och handlade förut idag på Willys, skulle handla ägg och lite sylt till pannkakorna, som jag hade bestämt mig för att göra, men när jag gick omkring där i affärer så kändes det som att det var godis och sötsaker överallt. Till historien hör att jag försöker vara lite nyttigare och minska mitt sötintag. Med tanke på att innebandysäsongen snart är över och jag inte är lika flitig på att träna så kan man ju inte fortsätta proppa i sig sötsaker som innan. Så där gick jag emot kassan enbart med tankar om choklad och glass, det kändes som att jag stod där en hel evighet och velade om jag skulle synda eller inte. Det hela slutade iaf med att jag så duktigt lämnade Willys med ägg och sylt. Inget syndande idag inte!!

Sen när jag kom hem till lägenheten la jag mig i sängen och skulle läsa lite psykologi. Tänkte att jag för en gång skull ska vara ute i god tid och börja traggla mig igenom litteraturen, men det tog väl en tio minuter eller nåt innan jag somnade och sov bort en halvtimma!

Efter min lilla middagslur var det dags att börja steka pannnkakorna, ville bli färdig innan gosen kom hem från jobbet. Sist jag stekte pannkakor blev det hela pannkaka så att säga. Herregud, jag kände mig nästan helt värdelös då. Jag som alltid varit duktig på att laga mat, men pannkakorna bara gick sönder. Så jag var nästan lite nervös idag, för jag ville ju inte misslyckas igen och jag var så nedrans sugen på pannkakor. jag kan få sådana infall ibland. :P

Men shit. pannkakorna blev helt fantastiska, jättefin färg och form. Har nog aldrig gjort sååå bra pannkakor någonsin! =)
Efter maten åkte Linus på möte och jag begav mig ner till tåget för att åka hem. Det har varit riktigt härligt väder idag, så en promenad gjorde susen för kroppen. Härligt att kunna gå till tåget utan att känna tidsbristen som jag annars brukar ha. Jag har blivit en riktig tidsoptimist de senaste månaderna, kommer alltid fram till tåg/bussar/möten och dylikt i sista sekund, undrar vad som har hänt med mig, jag som alltid var fem minuter för tidigt förr!

Jag kom på idag att jag åker väldigt mycket kollektivt, mycket buss och tåg till skolan och till Linus, måste bara säga att jag tycker det är väldigt avkopplande att sätta sig på ett tåg, ha musik i öronen och sitta och titta ut genom fönstrena och bara koppla av. Det är en väldigt skön känsla och av nån märklig anledning så blir jag alltid på gott humör på tågen, även om jag stöter på de mest knasigaste människorna.

Nu sitter jag här hemma i min höga säng, är riktigt nöjd över resultatet av ytterligare en snilleblixt. Jag fick en fix-idé i höstas, jag var i extremt behov av mer förvaring. Efter lite kikande på internet och lite rådfrågning med pappa, så var planen fixad. Jag och pappa har byggt en ny sängstomme, beståendes av sex stycken köksskåp, jättekäckt.

I morgon blir det skola igen, första gången på en vecka. Har varit väldigt härligt att få vara ledig, har hunnit med en himla massa, och sen har jag jobbat lite i helgen med. Ska bli skönt med lite extra pengar i maj sen! =)

Dags att träffa john blund nu tror jag!

Ha det så bra!
Kram =)

1 kommentar:

  1. mmm... pannkakor, låter gott. då vet jag ´vad du kan göra hemma hos mig sen under praktiken ;)

    SvaraRadera