fredag 24 april 2009

God Morgon..

God Morgon!!!

Jag måste hålla med Karin, Gud vad skönt det är att det äntligen är fredag! Kom och tänka på den gamla Kungsörnen reklamen för kyckling på fredag. Det är verkligen en sådan känsla jag har.
Den här veckan har gått hur fort som helst, men det kan ju bero på att jag bara varit i skolan igår. Härligt med sådana veckor, dem vill vi ha mer av!

Jag känner mig riktigt duktig idag, har både rakat benen och filat fötterna. Jag hade egentligen tänkt att spara ut håren på benen och sedan gå och vaxa dem, men jag stod inte ut! Sen tror jag inte riktigt att benvaxning får plats i min budget den här månaden :P

Den här månaden tänker jag verkligen hålla hårt i mina pengar, inga impulsköp eller onödiga saker. Jag ska verkligen behöva sakerna jag ska köpa denna månad. Jag vill inte att det ska bli som förra månaden, att jag hade 0 kr på kontot efter typ två veckor, det var verkligen inte roligt.

Jag tycker inte att studiebidraget räcker, 2500:- i månaden i snitt kommer man inte långt på. 1060:- fösvinner varje månad för mitt busskort för att kunna ta mig till och från skolan, och sen har jag ca 1500:- kvar att leva på. Jag behöver inte betala för mig hemma alls, och det har gjort att jag inte behöver ta några studielån. Mamma och Pappa är väldigt generösa och ställer alltid upp när man behöver lite extra pengar.

Jag och Lotta satt och prata om våra föräldrar igår eller om det var nån gång förra veckan, dagarna smälter samman när man inte är i skolan så ofta, vi kom fram till att man uppskattar inte sina föräldrar tillräckligt, allt som de gör för att vi barn ska må så bra som möjligt. Att de sätter sig själva i andra hand. Vi kom fram till att det är nog inte förrän vi själva är föräldrar som vi verkligen förstår och kan uppskatta våra föräldrar till max. Så jag vill härmed ta tillfället i akt att säga att jag älskar verkligen mina föräldrar, kunde inte fått två bättre. Tack för att ni finns där för mig!

Härligt väder verkar det bli idag, snart är det sommar, och sommarlov. Längtar något enormt, trots att jag ska jobba i stort sett hela sommaren så längtar jag.
Karin och Jag ska till New York den 8:e Juni, det ska bli så otroligt spännande. Jag får nästan lite fjärilat i magen när jag tänker på det. Det ska bli så roligt att komma iväg. Vi kommer se ut som två backpackers, med våra stora ryggsäckar.

Hörru, Karin det är snart dags att skriva packningslista och inköpslista!!!! Vi har lagt av oss sen England. Då var vi så seriösa och längtade så mycket efter resan att vi satt sommaren innan och skrev en packningslista, men hallå vi var 14år då, en evighet sen, och vi har nog vuxit upp lite iaf.

Den gången packade jag min resväska en månad innan vi skulle åka och jag hade nästan inga kläder att ha på mig sista tiden innan resan, men det brydde jag mig inte alls om, för att få packat väskan var ett steg närmare resan.

Så Karin, när ska vi börja packa? hihi

Nej nu ska jag gå och göra lite nytta och städa mina rum! =)

Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar