onsdag 29 april 2009

En underbar dag..

Det har varit en toppendag hittils. Det var härligt varmt väder i morse när jag gick till bussen från älsklingens lägenhet. Första dagen på året som jag åkte hemifrån utan jacka! En härlig känsla!
Det är väldigt bra att det går bra att pendla här ifrån Falköping till Borås, eftersom både jag och Linus är upptagna vissa helger, så känns det bra att kunna träffas på vardagarna med! =)

Idag har det varit seminarium, som har var byggt på ett arbete vi gjorde förra veckan. Arbetet byggde på filmen "A beautiful mind" och vi skulle analysera den ur olika perspektiv. Jag satt så sent som i morse och läste igenom arbetet och våran medicinska artikel, känner att jag inte riktigt orkade förbereda mig på något bättre sätt.

Sen igår på bussen hit till Falköping kom jag på att jag hade glömt mina lyckosaker hemma. Jag har ett litet tungt hjärta och en klacksko-formad reflex som jag alltid har i mina byxfickor när jag har seminarium eller tentor. Det är nåt magiskt över dem, de får mig att slappna av, låter löjligt men det är faktiskt sant. Det hela började redan i gymnasiet när vi hade en kurs som heter "Speech", kortfattat är det presentationsteknik på engelska. Jag har alltid varit nervös att prata inför en grupp och då när det var på engelska gjorde ju inte saken bättre direkt.

Så en kväll före ett av dessa speechen kom mamma med två små pappersdrakar, som hon tyckte att jag skulle lägga i mina bakfickor som skulle bringa tur. Till historien hör att min lillebror, Robin skrev då ett arbete i skolan om drakar, och min otroligt tekniska mamma skulle skriva ut bilder på sådana när hon jobbade natt, men mamma tyckte det var konstigt för det hände ingenting första gången hon klickade, så hon klickade ett antal gånger till, och sen efter en stund började skrivaren genast spotta ut en massa papper med drakar på.
Det är riktigt komiskt när jag tänker tillbaka på det, för mamma ville verkligen hjälpa till och visa att även hon klarar av datorer och tekniska saker.

Jag använde mig av dessa drakar de sista två åren under gymnasiet, jag minns att de blev så himla slitna att jag tejpade ihop dem med kirurg-tejp, men sen på nåt vänster så har de försvunnit under årens lopp. Antingen har de försvunnit i tvättmaskinen, ihop men många av mina strumpor, eller så har jag tappat dem.

Så när jag nu började högskolan hösten -07 var jag ju tvungen att ha något nytt som lugnar ner mig i stressade situationer. Då hittade mamma en rolig reflex hemma och ett sånt här "anti-stress" hjärta. Jag har med mig dessa två saker varje gång jag ska utsätta mig för en nervös eller jobbig situation.
Jag hade till och med med mig dem på min och Linus första dejt! hihi

Oj snacka om att det blev en stor parantes! :P
Seminariet gick iaf väldigt bra, hade en urtråkig lärare, men vi var klara på två timmar. Han tyckte dock att vi behövde kompletera arbetet en aning, så det tänker jag sitta och fixa i morgon efter jag har varit på min årliga kontroll hos astma-sköterskan.

Jag och Lotta strosade runt lite i Borås, syndade lite och åt mat på snacks, det var verkligen en evighet sedan jag åt en kycklingtallrik. De har verkligen den godaste kebabsåses på snacks! =)
Efterår bar det av med bussen till Göteborg, det gick inga bra bussar via Ulricehamn till Falköping, och jag tänkte ändå hålla Lotta sällskap i Göteborg innan hon tog tåget mot Lund.

Vi smet förbi droppen i Nordstan, för jag tänkte impuls, lämna blod. Men det var värsta surkärringen i kassan som påpekade att 6 månaders karantän är 6 månaders karantän, och då går det inte att komma och lämna blod 5 dagar tidigare! Åhh så trött jag blev på henne, men men ingen idé att haka upp sig på det, bara att åka dig nästa vecka igen och försöka på nytt!

Så det fick bli lite shopping istället!
Mamma fyller år nästa fredag och jag tänkte medan jag ändå var i Gbg så skulle jag smita in och köpa lite småsaker. Jag är osäker på om mamma läser den här bloggen, så jag tänker inte avslöja vad det är jag har köpt, det tar vi nästa vecka! Det blev iaf skitsnyggt inslaget i celofan! =)

Träffade Karin på stan idag när jag och Lotta satt och väntade på tågen.
Jag ropade "FJÄRT" och jag såg verkligen att Karin reagerade, men hon fortsatte bara att gå. :P hihi men jag fick hennes uppmärksamhet till slut! =)

I morgon är det Cortegén i Gbg =) Ska bli väldigt roligt att kolla på den, man uppskattar den på ett helt annat sätt nu när man är "vuxen".

Nej nu ska jag allt lägga mig på balkongen här och jobba lite på brännan!
ha det bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar