torsdag 30 april 2009

Min dag i bilder..

Så här kan en dag se ut hos mig!
Barfota utan strumpor och skor...
Första gången man kan vara barfota ute i år. Finns inget bättre än att gå på en gräsmatta utan skor.

Årets första tusensköna. Våran gräsmatta brukar vara överfull av dem.
Självklart att man måste ligga ute i solen och glassa!

Pappas otroligt vackra självporträtt!

Döda myror har jag också hunnit med idag. Nedrans så många myror vi hade i våra blomkrukor.
De hade byggt stora stackar i dem.

Trädgårdsarbete stod på listan över ting att göra idag för familjen Elfström.


Studsmattan står nu uppställd på gräsmattan, och som alla andra år gick det inte riktigt så bra för mig och Robin.
Att vi aldrig ska lära oss att göra rätt ifrån början! Ont i nävarna har jag nu iaf.


Visade min sköna lilla krusbärsbuske lite omvårdnad.
Plockade bort en massa löv och annat skräp och ny jord la jag dit.
Hoppas det kommer många bär iår!

Mamma och jag planterade om i våra krukor.
Numera ligger det ett tjockt lager av myrmedel i botten.
Här ska inga myror få bo igen!!!

Jordgubbar blev det efter en dag i trädgården. Nu känns det verkligen som att sommaren är här!

På tal om det, nu måste jag gå och göra mig i ordning för att åka in till Gbg och se på Cortegén med Lovisa och några andra typer!

Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar