fredag 1 maj 2009

FFF -09

God kväll!
Sitter här nu i min brors säng och kikar på Så ska det låta. Väntar på att pappa ska komma hem från sin
motorcykel-färd, med mitt godis som jag har beställt!
Jag har varit utomhus i stort sett hela dagen, och det känner jag nu. Är helt varm i hela kroppen, men samtidigt så fryser jag ändå! Är ganska säker på att jag har lyckats bränna mig idag, trots att jag har smörjt in mig med solkräm gånger flera.

Idag har det varit FFF i Borås, festföreings-fest för er som inte vet! Det är 6-1, festföreningarnas festförening, som består av personer från olika institutioner.
Det blev först frukost nere i Träbaren, mysigt, jag som redan en timme tidigare ätit frukost, men det var en lång dag framför oss så lika bra att käka en andra!
FFF är en enda stor tävling mellan skolans olika festföreningar. Första tävlingen var en tipspromenad, en härlig promenad ute i solskenet. Inte ett moln så långt ögat nådde! Jättehärligt :D


Vi hade väldigt roligt, Daria, Natalie, Martin och jag, lite vilse gick vi allt, men vi hittade alla frågor till slut!

På eftermiddagen blev det lite andra leker. klädstrecket - där man skulle göra ett så långt ihopsittande streck med kläder. Man fick använda alla kläder man hade på sig, men var tvungen att ha trosor/kalsonger kvar.

Vi som bara var 4 i 7K-skriven hade ju lite underläge eftersom att vi bara var fyra. Men Natalie tog på sig både strumpbyxor och jeans ovanpå overallen och Daria hade ett par jeans över overallen. Jag och martin hittade lite extra tröjor i våra väskor. Tur att denna aktivitet var inomhus, för annars hade man ju verkligen dött av värmeslag.

Men jag tycker allt att vi var riktigt duktigt, dock försvann klädesplaggen illa kvickt, och där stod man bara i trosorna i ett hörn! hihi :P Vad gör man inte för att vinna, eller hur tjejer!

Sen var det donk-bytta. En slags staffett med kullerbyttor, och efter varje kullerbytta skulle man dricka donk - jäst vin, blandat med nån annan alkohol - ska smaka riktigt illa har jag hört - tur att vara nykter vid sådana tillfällen! Roligt var det iaf att göra kullerbyttor, det var verkligen inte igår!

Suck-and-blow stod på tur, Natalie bänkade sig själv, för att vi skulle försöka "toppa", det var första gången jag gjorde detta men shit var roligt det var. Förflytta ett kort med munnen mellan varandra. Vi var riktigt grymma faktiskt, vi höll på i en och en halv minut och var faktiskt bäst! =) Go 7K-Skriven!

Sen var det dags att bli lite intima - Rot i Rectum - placera bestämda kroppsdelar på varandra, och hålla kvar en lapp emellan. Riktigt roligt. Rumpa mot rumpa, haka mot axel, hand mot knä och så vidare. Här var det dock en nackdel att bara vara fyra, känns som att vi inte hade kroppsdelar så det räckte! Detta är klart en lek som man kan göra på "vanliga" fester utanför högskolan
med!!




Natalie och Daria innan Klädstrecket - vad gör man inte för att vinna?!



Det har verkligen varit en toppendag idag, men det känns i kroppen att man har rört mycket på sig och varit ute i solen. Man är sådär lätt slapp som man blir efter en dag på stranden!



Efter alla lekar var det sittning nere i Blå-baren. Kyckling och pastasallad och chokladmuffins till efterrätt. Dock var alla nedrans fulla så det var ingen ordning alls. Ingen lyssnade när toastmaster och toastmastress pratade. Riktigt dålig stil tycker jag fakstiskt och detta ska vara de verkligen kåraktiva, så vi borde ju veta hur man beter sig på en sittning! Det var riktigt tråkigt faktiskt. Vet inte om jag är "känsligare" bara för att jag är nykter, men Natalie och Daria tyckte också att det var jobbigt, vi smet iväg när vi hade fått vår efterrätt - mätta och belåtna begav vi oss hem!

Pappa har kommit hem nu, så nu sitter jag här och knaprar på chips och letar efter nåt bra program man kan kolla på! Blir nog inte en sån sen afton i kväll, ska upp och jobba tidigt i morgon!

Oj jag har glömt att skriva om Cortégen igår. Det var jätteroligt. Jag, Lovisa, Natalie, Andreas, Kristoffer, Emma och Susanne ställde oss mitt på Avenyn och hade perfekta platser när Cortégen kom förbi. Jag kom och tänka på att det var första gången på väldigt länge som jag såg hela Cortégen, kul att man passade på igår när de firade 100-års jubileum. Många roliga vagnar och fordon var det.

En vagn som handlade om p-piller, en om fildelning - personerna sprang omkring och gav varandra filmjöks-paket, radiobilar från liseberg och en massa massa andra vagnar.

Jag ska nog allt försöka göra detta till en årlig tradition, så länge som vädret tillåter så blir detta kanon! =)

En bild på den roliga vagnen om fildelning!
Ha en fortsatt trevlig kväll, det ska iaf jag ha!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar