torsdag 14 maj 2009

Äntligen..

Gokväll gott folk!
Mätt och nöjd sitter jag här och kikar ut genom köksfönstret. Vi, eller rättare sagt mamma, har flyttat om köksmöblerna så nu kan vi allihopa sitta och kika ut genom köksfönstret och filosofera, och det passar mig ypperligt!

Det har varit en bra dag på praktiken idag, dock började morgonen lite läskigt. När jag skulle backa ut från vår uppfart märkte jag att bilen inte rörde på sig trots att jag gasade. Dum som jag är dubbelkollade jag så att backen verkligen låg i och att handbromsen inte var kvar. Jag gick även ett varv runt bilen för att kolla att inget såg knasigt ut. Allt verkade stämma så jag bestämde mig helt enkelt för att gasa lite extra och se var som hände. Då helt plötsligt började bilen röra på sig, men det kändes precis som att ena bakdäcket åkte över något stort för det hoppade till. Nervös som jag är efter alla knasigheter jag har råkat ut för med bilar så stannade jag och gick ytterligare ett varv runt bilen, men allt verkade bra, sen vet jag inte om jag hade sett om nåt sett knasigt ut ändå! :P hihi min bilkunskap är inte den bästa. Det kan vem som helst av mina vänner bekräfta, jag är nöjd bara jag tar mig från punkt a till b, utan att bilen går sönder eller att polisen stoppar mig och ger mig böter! hihi. Ända sen mamma fick bilböter för två veckor sedan så kör jag verkligen helt enligt hastighetsgränserna! =) Iaf där det är 30 och 50.

Jag hade min mittbedömning idag på praktiken. Det har knappt gått två veckor och halva praktiken är faktiskt snart gjord! Tiden har gått så himla fort. Det var en otroligt tråkig och seg lärare som dök upp, men snäll var hon iaf. Det var roligt att höra min handledares tankar om mig och det jag har åstadkommit hittils. Godkänd blev jag, men det visste jag nästan innan, känns ganska omöjligt att bli underkänd! Det är ju bara att visa sig från sin bästa sida, vara hjälpsam och bara vara, det klarar ju vem som helst av!

Jag var helt död efter dagens pass. Har sovit lite knasigt inatt och det sätter ju sina spår. Det ska bli skönt med lite helg nu iaf, har bara ett dagspass i morgon kvar, sen är det två sovmornar iaf! =)

När jag kom hem var det bara att hjälpa mamma med att ordna inför konfirmationen som är på lördag. Jag städade i ordning i mitt "vardagsrum" och ställde in de nyinköpta tältsängarna som mormor och Bo ska sova i. Mormor och Bo kommer ner ifrån Värmland i morgon. Det var ett tag sedan jag träffade dem nu senast, eller iofs det var i Påskas, så det är inte så länge sen som det brukar. Bara för att mormor bor så långt borta och jag har skola, jobb och annat så brukar det ibland gå ett halvår mellan gångerna som vi träffas! Det är väldigt dumt tycker jag!!

Sen var det dags att planera dagens måltid. och jag har varit sjukt sugen på enchilladas ett bra tag nu, Robin och pappa hade redan ätit mat, så det var ingen svår match att övertala mamma! Jag blev riktigt nöjd med maten idag. Jag hade i lite extra vitlök och lite andra spännande kryddor, så detta blev klart den bästa omgången hittils! =) Tack Karin för att du introducerade enchilladas i mitt liv! :)

Vad som är så himla bra med enchilladas är ju att det blir rester och att man kan ta med dem till jobb och praktik! Kan inte bli mycket bättre. Tänk att få äta den underbara maten i morgon med! =)

Jag känner mig nästan lite som en paparazzi, jag har börjat ta bilder på olika saker jag gör om dagarna. Men det blir ingen dagens outfit för min del. Jag är inte en sån bloggnörd som vissa andra är ;) hihi

Så här följer lite bilder från dagen!
Ha det så bra!
Kram

Min älskling - Ferarri -


Ny möblering i mitt "vardagsrum"

Min specialbyggda säng - min aldelles egna design -

En liten nödlösning

Romantisk middag för två

Min favoriträtt just nu

Mammas fina rosor hon fick förra fredagen

Mammas rosor

Min fula blodblåsa som jag fick för att jag skulle leka snickare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar