söndag 24 maj 2009

Träningsvärk...

Hejsan Hoppsan!
Ytterligare en helg har gått. Tiden bara springer fram. Ibland skulle jag bara vilja pausa tiden och försöka hinna med i mitt huvud.

Snacka om att jag var helt slutkörd igår i kroppen efter min kraftansträngning inför beach 2009 :P haha klart att man ska få panik nu när det bara är några veckor kvar till sommaren. Jag har verkligen varit slapp den senaste tiden.

Jag och älsklingen åkte förbi loppisen som de annordnade igår, där träffade vi hand kompisar och derar tjejer. Mycket trevliga människor. Det visade sig att en av tjejerna är lokförare och kör ibland pendeln som jag åker i stort sett varje dag. Hon kände ju naturligtvis till "Min" hållplats, och då blev världen lite liten. De är väldigt trevliga människor och jag ser verkligen fram emot att träffa dem igen. =)

Älsklingen var fortfarande sjuk igår och är det fortfarande idag. Jag tycker så himla synd om honom, det måste vara jättejobbigt att vara sjuk så länge. När jag brukar bli bombförkyld så är jag jättesjuk i någon dag och sedan frisknar jag till. Men nu har han varit sjuk i en vecka!!!!!! Hoppas han frisknar till snart, så man kan göra andra saker än att sitta i soffan och titta på tv ;) hihi

Det blev en del pluggande igår med. Jag var faktiskt så redig att jag läste hela 120 sidor igår, inte för att jag kommer ihåg ett uns och skittråkig var boken med. "Relationer som hjälper" heter den, men den var urkdålig! Tog en evighet att läsa och jag ville inget annat än att slänga den i väggen!

Jag har lärt mig en sak den här helgen. Om man ska sova tillsammans med sin sjuka pojkvän, som i vanliga fall brukar snarka, får man inte glömma öronproppar. För så mycket som han snarkade igår, så högt har jag aldrig hört någon snarka. Så någon jag ska införskaffa mig den här veckan är ett par bekväma öronproppar!

Jag har sån nedrans träningsvärk efter inlines åkningen igår. Mina innerlår är så ömma att det känns som att jag går extremt kobent! Jag hade ju egentligen tänkt mig att ta mig en tur idag med, men jag får nog vila mina "muskler" idag och ta mig en kort tur i morgon istället!

I morgon blir det praktik. Jag har bara tre dagar kvar och det känns aldelles underbart! =) Jag längtar till sommarlovet nu. När man bara kan arbeta, och sen när man går därifrån kan man stänga av hjärnan. Det kan man ju verkligen inte göra nu när man går i skolan. Man ska plugga dygnet runt känns det som. Nu om några dagar säger jag upp bekantskapen med samtliga nära och kära, och försvinner in i min lilla pluggbubbla. Tentan är den 5:e och jag vill verkligen klara även denna på första försöket =)
Det är sådär lagom kul att plugga på sig födelsedag iår igen! :( Får se om inte mina kära systrar och min systerdotter kan komma förbi så man kan få glömma pluggandet en timme eller två iaf. Det riktiga kalasandet får bli på tentakvällen då vi ska ha en finmiddag =)
Det ska bli riktigt skoj. Tanken är att middagen ska vara ett tillfälle för oss tjejer att ha på oss våra balklänningar igen. Man var ju dum nog att köpa klänningen för tre år sedan, och man har ju inte kunnat använda den sedan dess, och det är inte roligt att se den ligga där i garderoben och samla damm. Hoppas vi får fint väder så vi har möjlighet att vara ute i trädgården.

Jag, mamma och Robin har haft en mysig hemmaeftermiddag men god mat och studsmattehoppande. Skönt att man har fått förbrännt några kalorier idag med ;) hihi
Om en dryg halvtimme blir det chips, godis och en bra film: Wallander, den första med Rolf Lassgård som Wallander.

Dags att återgå till det underbara programmet Bones.
Ha en bra kväll!
Kram

1 kommentar:

  1. Öronproppar är bäst! Hittade du några bra?

    SvaraRadera