lördag 23 maj 2009

Helt slutkörd..

Jäklar asså, trodde inte man kunde bli såhär trött efter lite inlines-åkande. eller lite och lite, jag tog mig nog vatten över huvudet för en dryg timme sedan när jag gav mig ut för att åka pappas promenad slinga, 1mil. Jäklar var dåligt jag mådde längs vägen. Jag fick stanna tre gånger, en gång för att inhalera lite astmaspray och sen en gång för att spotta ut allt slem som astmasprayen lösgjorde. Jag trodde verkligen vid en punkt att jag skulle ramla omkull och ligga och spy. Var väldigt nära att jag ringde hem till lilla mamsen som skulle komma och hämta mig, men jag bet ihop och satte mig ner i fem minuter och hämtade andan och försökte få bort blodsmaken i min mun. Antingen har min kondition blivit nåt fruktansvärt nedsatt eller så finns det något virus i kroppen som inte tycker om att jag tränar. Båda alternativen är väldigt troliga för jag har inte prioriterat träning de senaste två månaderna. Det har varit skola, praktik, vänner och älsklingen som har gått före. Men det ska bli ändring på det från och med nu. Dags att börja prioritera sin hälsa och motion, iaf om jag ska platsa i a-laget till hösten med.
Den andra anledningen är också rätt så trolig eftersom att jag i nästan 24 timmar umgicks tajt med min sjuka älskling, finns ju en liten risk att han har lyckats smitta mig!
Nu sitter jag här och hostar som en ko, det är en av bieffekterna av att ta astmasprayen. Man blir så torr och retlig i halsen.

Jag känner mig riktigt stolt över mig själv över att jag klarade av att åka. Jag känner mig faktiskt som en mallgroda! =) Skönt att jag kan äta upp min godispåse med gott samvete idag nu då! =)

Idag är det kalas för Karins pappa Arne =) Hoppas du får ett bra kalas och massa roliga presenter! =)
Karin.... ta inte ut dig helt och hållet idag, behöver att du ska vara pigg nu. för vi åker om 16 dagar!!!!! =) Längtar såååååå himla mycket!

Igår hände det mycket på praktiken, det var många speciella beteenden som man kunde observera och några roliga patienter man kunde tala med. En riktigt bra dag på praktiken =)

Smurfen kom hem till mig igår kväll. Vi köpte massa godis och cola, och blev helt enkelt höga på socker. Vi hade en mys-kväll med en underbar ungdomsfilm, a cinderella story, där Chad Michael Murray är sååååå nedrans HET, förlåt älskling men det kan inte hjälpas!!!!!
En riktigt mysig tjejkväll hade vi, full med massa tjejsnack. Det var väldigt länge sedan vi hade en sån kväll bara vi två, så det var väldigt härligt. Får vi göra snart igen min smurf! =)

Idag bär det av till älsklingen. Han är fortfarande sjuk. =( Fattar inte hur man bara sådär kan ha feber i nästan en vecka?! känns jätteknasigt!

Dags att hoppa in och duscha så inte svetten torkar in allt för mycket!
Ha en bra dag!
Kram

1 kommentar:

  1. Hej! Ni skriver bra, jag läser er blogg lite då och då =) Kul o följa vad ni hittar på för nåt och att ni verkar vara så lyckligt kära! Kram! /Anja

    SvaraRadera