söndag 3 maj 2009

Söndagströttis

Fy, vad jag är trött idag!

Väldigt inspirerande början av detta inlägg.. :P Gick upp vid sju imorse, har jobbat mellan 7.30-12, kort och bra! Men jag är verkligen trött, som sagt. Kanske beror på all sol jag har fått de senaste dagarna och allt jag har gjort!

Åkte till Jonas i torsdags förmiddag, skulle hjälpa till att släppa ut deras kossor! Det var skoj, men lite läskigt! Det var en kossa som sprang rakt in i elstängslet och in i hästhagen :O Där skulle hon inte vara! Både Jonas och hans pappa försökte länge och väl innan de fick föst tillbaka henne så hon kunde gå ner till sin riktiga hage, bland de andra korna. Annars gick det väldigt smärtfritt, fick i och för sig gå ut till kossorna och mota ner dem mot hagen en gång, utan att ha staket mellan mig och dom! Det var lite läskigt :P

I fredags skulle det släppas ut fler kor, fast en bit längre bort. De fick åka vagn bakom traktorn ner till hagen (det såg ut som att dom hade kul! :P) När vi släppte ut dem var det såklart en kossa som sprang rakt emot mig och när jag försökte mota bort henne, struntade hon fullkomligt i mig! Det var bara att akta sig så hon kunde braka rakt igenom staketet. Då började mina ben skaka ganska rejält. Tänk 500 kg muskler komma springandes rakt emot dig som man inte kan stoppa! Korna såg helt roliga ut när dom kom ut på gräset! De hoppade och sprang omkring, kliade huvudet i marken, bråkade lite med varandra osv. Det mest skumma var ändå några av kossorna som var brunstiga, som försökte para sig med varandra..
Men det gick uppenbarligen inget vidare :P Haha, de är så knäppa!

Undrar om jag passar för lantlivet.. Jaja, mysigt är det i alla fall!
Kolla här, förresten, hur fin vår häck har blivit! Jag blir så glad av att titta på den! :)

Hoppas alla har en skön söndag! Nu väntar plugg och tvättstuga för mig.

Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar