måndag 4 maj 2009

Lever livet från den ljusa sidan..

Vaknade i morse efter en natt med orolig sömn. Hade jättesvårt att somna igår och har legat och vänt och vridit på mig hela natten.
Jag och Lovisa pratade i telefon igår kväll och efter det samtalet väcktes många tankar, både positiva och negativa sådana.
Jag somnade väl tillslut i min underbara pojkväns armar. Det är väldigt skönt att ha någon att ligga nära när tankarna bara snurrar i huvudet.

Åkte hem ifrån Linus i morse och tog mig en härlig promenad från tåget och hem, sen var jag faktiskt så hurtig att jag satte mig på motionscykeln i en timme, passade på att kika på "Hairspray", jag tycker så himla mycket om den filmen. Det är ett väldigt bra sätt att samla tankarna på, att motionera och jag lovade ju faktiskt mig själv att börja röra på mig oftare - för att inte gå upp de där kilona jag så duktigt gick ner i höstas.

Tankarna har snurrat den här förmiddagen med, pratade en stund med Karin och sedan ringde jag Lovisa. Vi satt och pratade en timme i telefon och pratade igenom allt som fanns i våra huvudet.
Det känns otroligt bra nu såhär efteråt. Känns som vi hade gått och sparat på en massa tankar om den andra, som nu fick komma fram.
- Puss på dig min Smurf och tack för det fina samtalet - Är jätteglad att jag har dig i mitt liv -

Det känns aldrig bra att vara på kanten med någon, det tycker iaf inte jag, hela jag som person mår fruktansvärt dåligt då. Jag är inte en person som tycker om konflikter, fast vem är det egentligen?!

Sitter här nu framför dumburken och fördriver tid och är nostalgisk. Sitter och letar låtar med Thomas Ledin på youtube. Karin bara så du vet, så hittar jag inte låten någonstans här hemma?! Vad ska vi göra????? Ska vi spela in den själva?! Kom på en lösning fjärt!!!

Idag är det fadderutbildning i Borås inför höstens introduktion av nya elever. Högskolan satsar mycket på att förbättra introduktionen till hösten och det är helt nytt upplägg av utbildningarna iår. Ska bli riktigt spännande faktiskt. Idag blir det lite allmän information och sen lite gruppövningar för att förbättra gruppdynamiken.

Verkar som att vädret håller på att spricka upp så att säga, de stora vita molnen håller på att försvinna här, kanske kan bli klänning idag ändå?! Sådana I-landsproblem man har ibland asså!

Dags att göra något vettigare kanske?! Hmm städa? nej usch vad tråkigt, dock behövs det. Läsa psykiatri - det behövs VERKLIGEN, men jag har ingen lust!
Sätta sig framför tv:n och kolla klart på filmen får det helt enkelt bli! =) hihi

Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar