tisdag 26 maj 2009

Intramuskulär Injektion

Igår gav jag mitt livs första intramuskulära injektion. För er som inte förstår vad som menas med detta, så är det en spruta i en muskel, i detta fall rumpmuskeln.
På vår avdelning har vi inne många patienter på avgiftning, sådana patienter som vill bli av med sitt alkoholberoende. Då ger man b-vitamin injektioner, för att undvika risken med b-vitaminbrist. Risken för alkoholister att drabbas av b-vitaminbrist är betydligt större än hos icke alkoholister.
Det var riktigt roligt att ge injektionen, den 7cm långa nålen var läskig att stick in i patientens hud. Det känns på ett speciellt sätt att trycka in nålen. Det är faktiskt som en av sköterskorna sa på avdelningen, motståndet som uppstår känns som en apelsin.
Jag kände mig jätteduktigt för att ha klarat injektionen på första försöket, och min handledare verkade vara nöjd även hon, så mitt självförtroede växte några decimeter!

Jag är inne i en väldigt positiv och glad period just nu. Jag kan inte riktigt förklara varför eller hur det känns. men jag känner mig väldigt lyckligt och nöjd. Nöjd med mig själv och nöjd med mitt liv.

Nu är det bara 13 dagar kvar till New York resan, det är 7 dagar kvar till min födelsedag och det är 10 dagar kvar till tentan. Jag försvinner från och med i morgon in i min lilla pluggbubbla. Har som krav att jag ska ha gjort klart mina anteckningar på söndag. Sen har jag drygt fyra dagar på mig att försöka trycka in den informationen och sen göra tentan. Sen är det SOMMARLOV. Jag längtar så otroligt mycket. Det ska bli roligt med middagen vi ska ha på kvällen. Alla närmsta vänner kommer så det ska bli jätteskojigt! =)

Nu blir det till att hoppa in i duschen. Jag och pappa tog en inlines-tur i morse och var ute och körde i nästan en timme. Det var riktigt skönt att få röra på sig såhär på morgonkulan.

Får se när jag skriver nästa gång!
Karin har redan försvunnit in i sin lilla bubbla, så det är därför hon inte skrivit på några dagar, sen pajade deras internet i helgen med, så det kan vara därför med!

Ha en bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar