onsdag 13 maj 2009

Vill ha en bättre avslutning på en annars perfekt dag..

Sitter nu hemma i min egna säng, helt själv =( Sitter och lyssnar på Weslife och drömmer mig bort! Hihi det var tider det Karin när vi var på Westlife. Kommer ihåg när vi åkte till stockholm, bodde i Marias arbetslägenhet och köade ute i minusgrader i 24 timmar, allt för att hamna längst fram. Direkt efter konserten var det nåt vi ändå inte riktigt ville säga högt, men det känner jag att jag vill göra nu. Shit jag är riktigt stolt över att vi överlevde den natten, du, jag och Sofia. Jag vet inte riktigt hur mycket kläder vi hade på oss, men massor var det iaf. En helt fantastisk konsert var det också. Det är ett måste att gå på dem när de kommer till Sverige nästa gång! Hör du det!!!!!!


Känns bra att kunna stryka det från - "att göra listan"

Det var en rolig påsk vi firade i Stockholm du jag och Sofia. Härligt påskbord lyckades vi faktiskt med också! Hade varit skoj att visa några bilder därifrån, men jag hittar dem inte på datorn, det kanske är nåt du kan fixa Karin!!

Det blev tacos till mat förut idag. Älsklingen kom hem tidigare från jobbet, för att han hade sprängande huvudvärk och kände sig inte allt fräck, stackarn! Så jag gick och handlade själv, gick de hela 200 metrarna till Willys :P hihi
Karin övetalade mig förut att man visst kan äta tacos mitt i veckan, här hemma har vi det som helgmat annars. Men Karin har givit mig ett nytt perspektiv på det hela!

Sen blev det hårklippning för hela slanten. Shit var det var läskigt att klippa av håret på älsklingen. Kändes helt knas, och läskigt att se hur mycket hår som verkligen hamnade på golvet.
Sen när jag väl skulle börja använda hårtrimmern så fungerade den inte!! :O Lite lätt panikslagna blev vi nog båda två. Linus skulle på möte inom en timme och var inte riktigt välfriserad så att säga för att gå på möte.

Jag gick iväg till Willys för att se om de hade några, men det hade de inte. Vi åkte till ica, men ingen tur där heller och inte heller på netto.

När vi kom tillbaka till lägenheten lyckades Linus på nåt vänster få den att fungera igen, och det var bara att börja raka av håret! Var härligt håret blir när det är så kort. Det är så mjukt och lent, men samtidigt strävt. En härligt känsla när man drar fingrarna igenom det iaf! =)

Resultatet blev jättebra tycker jag, och jag är riktigt stolt över att det gick så bra! Både Lovisa och Lotta säger att jag är partisk, och jag kan ju hålla med dem. Det spelar ingen roll hur Linus ser ut i håret. Jag skulle älska honom lika mycket om han skulle gå med dreds som rakat hår. Men tomteskägg kommer inte på frågan älskling!! Då rakar jag bort det när du sover! :P
Sen var det dags att bege sig mot tåget. Linus åkte på mötet och jag kände att jag lika väl kunde ta mig en promenad till tåget som skulle gå en timme senare.

Så hur får man en annars 15min lång promenad att bli 60minuter?
JO, man tar en massa knasiga bilder med kameran på vägen, går och filosoferar för sig själv och tittar på alla roliga människor som man passerar.

Jag har suttit och hjälpt mamma lite med hennes arbete. Jag har även hunnit packa upp och duscha. I morgon är det dags för praktik igen. Mittbedömning med läraren till och med. Känns som att praktiken precis har börjar, och så ska man bedömas av en lärare?! Kännr lite knasigt, men men det ska nog gå bra!!

Sitter här och är lite sur och irriterad. Har VÄRSTA jefla mensvärken! Är så himla knasigt för jag har ju inte ens mens?! Min kropp spelar allt spratt med mig!!! Detta kanske inte var något som skulle skrivar här egentligen, men jag är så frustrerad och arg!!! Jag som annars haft en som toppendag, så ska den sluta såhär! nääää bläää!
Får springa iväg och se om jag hittar några värktabletter så jag får nån sömn inatt!

Här kommer lite bilder från idag och igår!
Sov så gott!
Kram

Så här ser psyket ut i Borås


Så här glada är man när arbetsdagen är slut!

Sköna skor från Skopunkten!

Allt hår som jag fick klippa av! =)

Så här vacker blev hårklippningen!

En nyrakad heting!

Ett segelflyg jag såg på min lilla promenad till tåget.

Vackra maskroser som man kan blåsa trumpeter i.

Underbara häggen, som luktar så underbart, synd bara att den får min näsa att rinna så fruktansvärt!

Ett annat vackert träd på min färd!

Eftersom vi redan har haft helg mitt i veckan tack vara Karin, kan vi ta lite läsk med!

Ett gammalt lok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar