söndag 10 maj 2009

En lugn och skön helg..

Godmorgon, eller man kanske snart behöver säga god förmiddag! Jag har faktiskt varit vaken nio men jag låg kvar i sängen och bara latade mig. Det var precis vad jag behövde idag!

Har känt mig som en zoombie hela helgen, känns som att jag har gått sovandes. Så trött har jag varit efter den här veckan. Att jag inte har sovit så bra den här veckan har säkert spelat in med, till och med en avgörande roll. Men den här helgen har jag allt vilat upp mig.

Igår pluggade jag en hel del under dagen, hjälpte även mamma att få ordning här hemma inför konfirmationen som är nästa helg. Jag fick i uppdrag att ta bort en rutten list ute på altanen, på vårt staket där. Det ser otroligt fult ut och jag och mamma tänkte att det är väl ingen big deal! Så ut med hammare och kofot gick jag. Kände mig riktigt grym när jag satt där och pulade och ryckte ut spikar och drog bort ruttna träbetar. Mitt upp i allt kom jag på mig själv att sitta och tänka, att det kan väl inte vara så svårt att vara snickare, dra ut lite spikar och fixa och pula. Man kanske skulle satsat på en karriär som snickare istället för sjuksköterska! :P hihi

Det tog inte lång tid innan jag ändrade mig. Fastnade med fingret mellan hammaren och bräbeten och fick en blodblåsa! :( Sen märkte jag att det var ruttnare än jag och mamma trodde, och sen var staketet inte uppbyggt som vi trodde, det var en mycket mer komlpicerad modell, så det går nog inte att lösa så käckt som vi hade tänkt oss. Så nu ser det nästan värre ut ute på altanen än det gjorde innan jag var där och lekte snickare! Tror jag ska hålla mig till nålar och sprutor i framtiden. Men tanken var ju iaf god!

Jag satt och drack flera koppar kaffe igår för att jag skulle bli något sånär piggare, men det fungerade verkligen inte.

Känner mig betydligt piggare idag. Kan iofs bero på att jag har sovit drygt 12 timmar inatt med. Kroppen måste ju vara utvilad nu tycker man ju!

Idag är det inte så mycket planerat. Ska hjälpa mamma med att läsa vetenskapliga artiklar, på engelska, JIPPIE!!! min favoritsysselsättning! Sen blir det till att läsa lite i mina psykiatriböcker, jag hade ett mål att bli klar med psykiatri-boken och ska väl försöka hinna med det idag! Tänk vad skönt det vore om man kunde stanna tiden, för en stund, så man kunde hinna med allt man vill. Bara önsketänkande, eller?! :P

Det kanske blir lite studsande sen också på familjens studsmatta :D Vi har ju inte hunnit inviga den i år än, har bara varit en massa skitväder! men idag är det uppehållsväder, dock blåser det en del.

I morgon är det praktik igen, undrar hur den här veckan kommer att se ut!

Nej nu ska jag gräva mig ner i artiklarna!
Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar