fredag 8 maj 2009

Ett skämt?!

Jag blir så fruktansvärt trött! Jag hade lätt lagt in en svordom i den meningen, om det inte vore för att det känns dumt att svära i bloggen.

Jag behöver ett tjänstgöringsintyg för att komma in på personalvetarprogrammet. Intyget ska skickas in om ett tag. För ungefär en månad sen ringde jag Lerums kommun för att få ett sådant. När jag fick hem det stod det att jag har varit anställd f.r.o.m 080301-090331. Problemet är bara att jag varit anställd från 070301. Alltså fattas ett helt år med timmar för mig på det intyget. Ringde och sa att något hade blivit fel och de lovade att skicka ett nytt intyg med rätt uppgifter. Fick det nya intyget efter några dagar och det såg exakt likadant ut som det förra!! Jag gick då och pratade med min chef för att fråga vad sjutton som är fel, varför mina uppgifter inte verkar finnas i deras system. Svaret jag fick var att de har bytt datasystem för ett tag sen, och att man måste in i arkivet för att ta fram äldre uppgifter. (Hur svårt kan det vara liksom??) Min chef var i alla fall väldigt hjälpsam och skulle personligen se till att jag skulle få ett korrekt intyg.

Nu till det "roliga". Fick idag, med posten, ett brev från Lerums kommun.
Yes, tänkte jag! Nu får jag det rätta pappret.
Tji fick jag, för på det pappret står det att jag varit anställd från och med 080901 - 090331.

HUR SVÅRT ÄR DET ATT FATTA ATT JAG HAR VARIT ANSTÄLLD SEN 2007???????

Ursäkta mitt utbrott, men jag blir så irriterad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar