måndag 25 maj 2009

Uppe före tuppen..

Har ni aldrig känt att när ni väl vaknar känns det som att ni precis gick och la er?!
Så kände jag i morse 4,15 när alarmet ringde första gången! Jäklar en sån läskig känsla. Jag har haft den förut, men den här gången var det ännu mer verkligt!

Det var ingen smart idé att starta långfilmen igår. Efter nästan drygt två timmar började jag och mamma undra lite smått hur lång filmen verkligen var, för det hade inte börjat närma sig slutet alls. Jag kikade på fodralet och filmen är totalt 209min. Det är ju så gott som 3timmer och 29min. Det hade jag aldrig orkat kolla på igår, då hade jag inte klarat av att sitta upp idag! Vi bestämde oss för att kolla klart på filmen idag istället =)
Roligt med lite filmkväll idag med!

Nu om bara några minuter bär det av mot Borås och en dagstur på praktiken. Som jag skrev igår känns det oerhört skönt att det är över på onsdag, inte för att jag vantrivs utan för att jag är nåt fruktansvärt trött på skolan just nu. Jag vill ha sommarlov!!!!!!! Detta är faktiskt det absolut sista sommarlovet jag kommer att ha. Tänk att få ha ett sommarlov som när man var lite. Man hade inga måsten och man kunde göra precis vad man ville. Nu måste man ju jobba hela sommaren för att ha råd att gröa roliga saker, tänk om man bara kunde glassa runt i två månader och ändå fått betalt. Hahaha bara önsketänkande, fast jag tycker faktiskt att det ska bli rätt så kul att jobba i sommar. Jag har ju jobbat där i tre år till hösten och det känns som att jag kan stället utan och innan. Jag trivs bra med personalen, framför allt sommarpersonalen, då alla härliga sommarvikarier kommer tillbaka, sen känner jag ju alla vårdtagare med, och det gör det hela ännu bättre. man kan ju inte älska alla men kan kan iaf respektera alla.
Jag får även lite högre lön den här sommaren, då jag får titulera mig som undersköterska! =)

Dags att gå ut och se om skrutte bang bang startar idag, eller om han ska krångla!
Ha en bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar