söndag 17 maj 2009

Konfirmation + 30-års fest

Jag kände mig riktigt produktiv igår. Var helt slut igår när jag dök i säng vid 1-tiden. Det kan kanske ha något att göra med att jag gick upp 6:45, eller vad det jag! :P

Jag har något att erkänna! Jag strök aldrig min klänning, det var en evighetsuppgift och när inte ens mormor fick det bra så tror jag att det var rena turen att jag inte gav mig på det. Jag hade säkert lyckats få den mer skrynklig efter strykningen än vad den var innan! Det skulle bara vara så himla typiskt mig!
Jag har till och med bildbevis på att det inte var jag som strök!¨

Firandet i kyrkan var faktiskt roligt. Snacka om att man moderniserar konfirmationer. Nu konfirmerades Robin i missionsskyrkan, och där är det nog lite mer avslappnad men ändå.

Det var skådespel och sånger. Robin och några av hans kompisar hade till och med kepsarna på sig inne i kyrkan. Det hade verkligen inte jag fått ha för 7 år sedan!
De gjorde moderniserade gamla bibeltexter och det var jätteroligt att se!

Jag träffade även en gammal klasskamrat från gymnasiet. Han har varit en av Robins konfirmationsledare. Roligt att träffa honom!

Det var väldigt roligt att träffa tjocka släkten i går, tjocka och tjocka. Vi var väl en tjugo stycken totalt igår kanske. Och då var väl inte riktigt alla där, men så gott som!

Patrik kom igår på konfirmationen, min jämngamla kusin. Det var en evighet sedan har var med på något släktkalas, och det fick han sannerligen höra av både farmor och lite andra människor. Han har förändrats en hel del sedan de träffade honom senast!

Det var väldigt god mat igår. Mamma hade beställt två olika sorters fat. Ett lyx-fat med rostbiff, någon slags skinka och fullt av goda frukter och grönsaker. Det fanns även ett fat med räkor - blääää och lax. Sedan hade vi ju även gjort familjen Elfströms nya favoriträtt - Tacopaj!

Det var väldigt roligt att se hur alla personerna delade upp sig.
Det blev ett ungdomsbord, ett bord med mammas släktingar och ett bord med pappas. Snacka om komiskt att se detta! Men det blev bara så!

Sen vart det tårta för hela slanten! Två stoooora svarta marsipantårtor dukades fram och massvis med mormors-bakade kakor. Riktigt kalasigt blev det!

Nu visades Robinson på tv och det är verkligen INTE mitt favoritprogram, så jag satte mig vid Pappa-släktens bord och pratade en del med min faster och farbror. Det var ett tag sedan jag träffade bägge två, så det var väldigt trevligt att sitta och prata med dem!

Sen när vi slängt ut alla släktingar var det dags att hoppa ur klänningen och ta på sig lite mer party-kläder och bege sig in till Gbg för Jessicas 30-års kalas.

Jag var redan innan jag åkte svintrött så det blev förfest på Cola i bilen, allt för att försöka få lite extra energi och bli något piggare!

Karin, Annelie och Stina var redan där! De hade precis hunnit äta, så jag kom aldelles lagom till efterrätten. Snacka om bra tajmat och jag fick dubbla efterrätter igår! =)

De hade en väldigt smart sak igår. De hade pappersdukar på borden och hade lagt fram en massa kritor på borden så att gästerna fick rita där. Det tyckte jag var ett bra party-trick men även en bra isbrytare, när man träffar människor för första gången!

Hemgång blev det vid halv ett tiden, då var vi alla väldigt trötta och det var väldigt skönt att lägga sig ner i sin egna säng och bara slappna av! Det dröjde inte alls lång tid innan jag somnade! Men någon sovmorgon blev det då inte idag! Vaknade vid 9 och kände mig klarvaken, men nu såhär i efterhand ångrar jag bittert att jag gick upp!!

Idag blir det Konfirmations-firande del 2. Konfirmationsgudstjänst blir det idag vid kl 2, så det är bara att plocka fram finkläderna idag med, jag som hade sett fram emot en dag med mjukisbrallor. Undra om man kan trotsa alla och komma i mjukisbrallor i kyrkan?!

Igår vann Norge Eurovision Song Contest och här hemma kan vi faktiskt fira seger! Mormor är ju norska, så jag är allt en fjärdedels norska. Vi firar även 17:e maj här hemma idag :P Vi har ju tårta kvar från igår, så här blir det kalas idag med!

Dags för lite kaffe och försöka piggna till lite mer!
Ha det så bra!
Kram







Min fina dukning

"Vuxenbordet"

Bildbeviset på att mormor stryker klänningen

Robins outfit + Robin

Min fina håruppsättning som jag gjort aldelles själv

Mamma och Konfirmanden

Robin

Far och Son

Klänningen bakifrån med håruppsättningen

Nu har jag gått med i klubben - Dagens Outfit - kort tagen via spegel

Så här fin var jag igår!

Lilla Mamsen och jag

I kyrkan

Presentöppning

Mormor och Bo

30-års kalaset - Observera min OTROLIGT vackra avbild av Frihetsgudinnan!!!!

Karins skärmsenmin

Annelie och Stina

Kalasunderhållning

Vet inte riktigt om jag håller med om detta!

Detta håller jag dock med om till 100%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar