onsdag 6 maj 2009

Uppe med tuppen..

I morse blev det en tidig uppgång, som det iofs alltid blir när jag sover hos älsklingen. Jag skulle väl iofs kunna ligga kvar och sova några timmar och sen åka hem, men jag tycker inte om att lämna dörren olåst!
Kände mig riktigt pigg i morse, och när jag räknade ut att jag nog sovit ca 8 timmar kändes det ännu bättre. Men segt var det att komma ur sängen ändå! Det är så skönt att bara ligga och dra sig och mysa i sängen, men någon sovmorgon blir det inte förrän på lördag, och det blir det säkert inte då heller.
För då ska jag och mamma ge oss in i badrumsbranchen. Vi ska få loss en kakel/klinker platta, ta bort silikon och lägga dit nytt. Varken jag eller mamma har gjort nåt sånt här förut, och det bästa vore väl egentligen att låta Linus ta sig en kik på det, men mamma vill så gärna att det ska bli klart innan konfirmationen, som är nästa helg!

För första gången på väldigt länge sov jag hela tågresan hem, till och med på pendeln ifrån alingsås, vaknade upp i ett ryck och fick då först för mig att jag sovit förbi min hållplats, men det hade jag inte som tur är.

Min bil stod kvar nere vid tåget. Det var egentligen väldigt dumt att låta den stå där över natten, men jag hade inget val igår. Det verkligen ös-regnade i går morse så jag kunde helt enkelt inte cykla ner som jag hade tänkt. Sen skulle mamma jobba och sen bort på kvällen, och pappa fick jag inte tag i. TIll historien hör att någon har försökt att bryta sig in i min bil två gånger nere vid tåget, och de har förstört båda låskolvarna, och pappa har bytt den ena. Så jag måste ha två olika nycklar, en för att öppna dörren med och en för att köra. Därför blir det alltid så struligt när jag ska ta min bil ner till tåget. För det finns bara en nyckel att öppna dörren med!
Pappa blev la lite sådär lagom glad när han märkte att jag hade ringt honom och han fick reda på att min bil skulle stå där nere i drygt 24 timmar, riskfyllt men jag hade som sagt inget val.

Jag kände mig otroligt stressad i morse när jag kom hem, var nästan rädd att jag skulle få tillbaka halsbrännan. Panik över hur jag ska hinna hämta arbetet som ska kompletteras, flytta pengar till en kompis konto för en present till en annan kompis, skriva en lista över alla faddrar till höstens introduktion, en lista som skulle varit inne förra veckan typ och allra senast i måndags.
Istället för att stressa upp mig nåt kollosalt, gick jag helt enkelt in i duschen och försökte stänga ute allt och bara slappna av. Man blir så otroligt pigg av att duscha på mornarna och det känns skönt, för jag har en hel del jag ska hinna göra idag innan praktiken i eftermiddag.

När jag skulle överföra pengarna i morse, märkte jag till min förvåning att jag hade en faktura att betala, bra Petra, du har glömt att betala din mobilräkning! den var bara försenade med en vecka eller nåt :O Men den är iaf betald nu!

Jag ringde även till läraren för en liten stund sedan, och hon sa att jag kunde komma förbi i morgon efter praktiken och hämta arbetet för då skulle hon stanna kvar tills jag kom. Snacka om en snäll och trevlig lärare. Hon förstod verkligen att det är svårt att hinna med nu när vi samtidigt har praktik. En stor eloge till henne iaf! Hoppas bara att det inte är allt för mycket som ska kompletteras, utan att jag hinner göra det under helgen, så att jag sedan kan koncentrera mig på arbetet som jag och Lotta ska skriva.

Jag kände i morse att den här veckan har jag bara varit allmänt snurrig, inte haft koll på något över huvudtaget, men det ska bli ändring på detta nu, omgående!

Ska sätta mig och skriva ihop listan som Maria skulle haft förra veckan - FÖRLÅT -

Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar