lördag 16 maj 2009

Det finns en första gång för allt..

Hejsan hoppsan!
Tänkte bara skriva ett kort litet inlägg innan det är dags för Robins Konfirmation. Det är Konfirmations-förberedelser för hela slanten och för hela familjen Elfström.

Gick upp halv 7 i morse och följde med på pappas dagliga promenad på 1mil. Ja ni läste rätt. En mil! =) Det är så otroligt skönt att motionera så tidigt på morgonen. Framför allt så smakar frukosten extra gott när man kommer hem.

När det är drygt 3km kvar av promenaden brukar min "Skalman-klockan" vakna och jag blir bara sådär otroligt hungrig. Det känns som att jag inte har ätit på en hel evighet!!! :O
Mamma brukar kalla mig för skalman just därför att jag helt plötsligt blir helt vrålhungrig och blir på jättedåligt humör. Ni som känner mig väl vet allt att det bara är mat som hjälper och får mig på bättre humör!

När vi nästan var hemma fick jag och pappa en fix idé och tog oss ett morgon dopp i Aspen. Det var årets första dopp och tidigare detta året än vad det blev förra året.

Efter frukost var det dags för kalas-förberedelser. Dukning, vikning av servetter och plocka syrener att ha på borden. Det är verkligen dukat på alla bord vi har här hemma. Tur att vi inte har större släkt än vad vi har! För det får inte plats mer!

Idag har jag även gjort en annan sak för första gången. Jag har kört moppe för första gången i mitt liv! haha som min rubrik säger så finns det ju en första gång för allt.
Jag hade aldrig en moppe när jag var i Robins ålder, jag kände verkligen inte att jag hade något behov av det, men shit vad kul det var. Jag har ju iofs kört Robins Cross de senaste åren med och haft jätteskoj, så det är ju lite samma sak, men det var roligare att köra moppe. Så här hemma körde jag en sväng och kände mig som en liten tonåring igen :P hihi
Skönt att ha barnasinnet kvar - Det vill jag ALDRIG bli av med!
Efter denna härliga upplevelse idag har jag verkligen blivit ännu mer sporrad till att ta MC-kort. Det får bli något när man har en bättre inkomst och kanske framför allt flyttat hemifrån och skaffat sig ett självständigt liv!

Dags att förja byta om och få på sig finkläderna. Jag återkommer senare med en massa bilder från kalaset och så!

Ha en bra afton!
Kramar från Barnrumpan Petra :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar