tisdag 5 maj 2009

Psykiatri-praktik

Idag var första dagen på praktiken. För att sammanfatta dagen i en mening, så var den flummig, snurrig, annorlunda, och lite små-läskig.

Fadderutbildningen igår drog ut på tiden, och vår käre kårordförande drog ut på det hela. men det var en riktigt trevlig eftermiddag/kväll igår. Härliga diskussioner med andra kåraktiva. Det är väldigt roligt att vara kåraktiv, träffa nya människor och knyta nya band. Det är otroligt givande faktiskt.

Jag har verkligen en kanonpappa, han ställde upp igår och hämtade mig på centralen i Gbg, då jag skulle få sitta och vänta en halvtimme på mitt tåg hem till Lerum. Tur att ha föräldrar som jobbar knasiga tider!

jag var ändå inte hemma förrän vid tio igår och hade en hel del att fixa innan jag skulle gå och lägga mig, plocka fram kläder som jag skulle kunna ha på praktiken, hade hört ett rykte från skolan att vi skulle jobba i civila kläder, och då var jag ju tvungen att hitta något passande och nåt som inte var för utmanande eller för kort. Jeans och t-shirt fick det helt enkelt bli!!

Hade lite svårt att somna igår. Kände mig nervös och lite rädd faktiskt inför dagens praktik. Jag har under de senaste veckorna bara längtat efter denna dag, då jag tycker att psykiatri verkar så otroligt spännande och annorlunda från det man är van vid. Men igår kom allt ikapp mig och jag fick sitta ner och prata en stund med mamma.

Hon har en sån lugnande effekt på mig och får allt att låta som en lätt match. Allt kändes verkligen mycket bättre efteråt. Ändå gick det inte så lätt att somna, en massa tankar snurrade runt, men när jag väl somnade så drömde jag om praktiken - en helt wierd dröm - som jag kom ihåg i morse men inte längre, tråkigt för den var faktiskt ganska rolig när man tänkte efter.

Klockan ringde 4:45 i morse och jag var så fruktansvärt trött att jag snoozade två gånger innan jag manade mig upp. Nu när det är praktik är det ju extra viktigt att man får i sig ordentligt med mat. Gröt blev det i morse, det står man sig på i flera timmar.
Jag hade tänkt att vara hurtig idag och cykla till tåget, men det verkligen vräkte ner en massa regn idag så det fick helt enkelt bli bil. Hoppas bilen står kvar i morgon bitti när jag kommer hem!

Det var en snurrig första dag på praktiken. Kändes mer som att man bara gick omkring och såg allmänt virrig ut! Men det hela verkar vara en trevlig och bra avdelning. Får skriva mer om det i morgon. Är verkligen helt slut. Det har varit så mycket nya intryck. människor och rutiner idag, så min kropp går på sparlåga just nu!

Fick precis ett mail från skolan om att jag måste komplettera min förra praktikuppgift. Kul att få reda på det nu när man har lämnat det bakom sig och gått ut på en ny praktik! Kul att jag ska hinna med och hämta den på skolan när läraren är närvarande och sedan hinna göra kompletteringarna sámtidigt som man ska lära inför tentan den 5/6 och samtidigt som man ska skriva ett arbete inom psykiatri-praktiken. Hejdå fritid kan man ju lugnt säga!

Nej nog om negativa saker, nu ska jag göra nåt mycket roligare, nämligen gå och diska efter maten, sen tänker jag lägga mig i soffan och äta nåt gott jag kan hitta!

Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar