söndag 3 maj 2009

Söndag..

Nu är söndagens arbete över. Det var varit en rätt lugn helg på jobbet. Lite sådär lagom, jag har verkligen inte överansträngt mig! Det har varit riktigt härligt att träffa de gamla igen, det var ju ett tag sedan.
Men man känner sig allt lite smådement när man åker hem, undra om det stämmer att man blir som man umgås när det känner minnet och så :P hihi

Igår vart det slottskogen för hela slanten. Vilket ni iofs redan har sett av alla våra vacka bilder, men vi skrev ju inget mer om det igår, för sen kom Louise på besök.

Vi var riktigt hurtiga och promenerade runt i stort sett hela slottskogen, vi såg på sälarna, pingvinerna, älgarna, bockarna och massa andra djur. Det var riktigt mysigt faktiskt, eftersom man inte gjort detta sedan var var liten!

Vi hittade en bättre gräsplätt att ha picnic på, dock är den lite längre bort ifrån parkeringen än den vi var på sist, men mycket mer möjligheter till skugga, och man slipper barnfamiljerna!

Vi hittade en riktigt mysig plats att fika på, med utsikt över vackert grönområde och lite hus. Där fick karin ett ryck och skulle akut hitta en plats att tömma blåsan på, men vi hittade inga bra gömställen, så hon fick helt enkelt hålla sig! Bra gjort Karin!!! :P

Vi försökte locka till oss älgarna, men det lyckades vi inge vidare med, tror inte vi snackade samma språk! :P men man kan ju inte beskylla oss för att inte ha försökt iaf!

Vi hade väldigt härligt tjejsnack igår Karin och jag. Vi pratade igenom de senaste månaderna, med alla positiva och jobbiga stunder som vi upplevt.
Kändes väldigt befriande att sitta och bara öppna sig! Skönt att vi har en sådan vänskap, skönt att ha en vägg att bolla mot.

Det blev grillat till mat igår, Karins pappa, grillmästaren nummer 1 stod för grillningen och karin fixade såsen! Härligt god mat! Roligt hade vi med under måltiden, dock lite på Karins bekostnad! men du vet väl älskling att vi bara skojja!!!!! =)

Vi var så hurtiga igår att vi promenerade ner till mig, hela 700m är det nog! hihi men nedförsbackar så det brukar gå bra att gå till mig men betydligt jobbigare att gå till Karin.

Louise ringde igår när vi promenerade och hon var både frisk och i närheten så hon kikade förbi. Trevligt att träffa henne, den stackaren har legat med kräksjukan hela veckan! :( Men igår var hon frisk. Har inte träffat henne på länge, det får allt bli oftare nu! Det var så roligt igår för vi satt och pratade gamla minnen från förra året när vi var ute, den tiden när jag fortfarande drack alkohol. Vi gick igenom alla dumma saker vi har gjort på fyllan. En återkommande historia är ju självklart när vi skulle åka och bowla och jag berättade lite för mycket för Jonas (Louises jonas), haha. vad det var tänker jag inte berätta här!!

För att summera gårdagen:
En toppendag med toppenmänniskor! =) Kunde inte varit mycket bättre!

Började 7 på jobbet i morse, och snacka om att det var svårt att komma ur sängen, skönt att sängen är en meter upp i luften så man verkligen måste var beredd när man går ur den, annars kan man verkligen göra sig illa! men detta är smart då man egentligen inte vill dra sig upp!
Tror jag har sovit bort ett antal hjärnceller eller drappats akut av någon form av sinnesförvirring för jag åkte hemifrån utan min lunchlåda. - Smart Petra!!
Tur att min morgon rutt var klar redan vid elva då så jag hann åka hem och hämta lådan!
Passade på att packa väskan när jag åkte hem, bestämde med Linus tidigare att jag skulle åka till honom efter jobbet, och jag tänkte försöka hinna med ett tidigare tåg om mamma kunde köra mig till Alingsås i turbo-fart.

Eftermiddagen på jobbet gick lite segare, hade inte lika roliga vårdtagare då, men men, man får gilla läget ändå!
Fuskade lite idag och åkte hem tidigare, för att hinna åka till Alingsås och även hinna byta lite kläder, man känner ju sig sådär lagom fräch när man cyklat hela dagen och sprungit i trappor och fixat och donat hos de gamla. Så många fötter som jag har masserat idag asså, jag borde öppna min egna lilla skönhetssalong, jag kan även efter idag bistå med skägg-rakning med! Är riktigt stolt att det gick så bra som det gick, gubben blev jättenöjd och jag växte några centimeter! =)

Är nu hemma hos min älskling och vi har precis ätit mat. Pommes och kebabkött blev det idag, snabbt och lätt och väldigt gott! =)

Får nog vara lite social nu!
Ha det så bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar